• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120100214
  • خبرنگار : 71129

وزیر خارجه ایرلند: مردم غزه در «جهنم روی زمین» زندگی می‌کنند

وزیر خارجه ایرلند: مردم غزه در «جهنم روی زمین» زندگی می‌کنند

وزیر خارجه ایرلند گفته امیدوار است که تلاش برای آتش‌بس بتواند به خاطر «مردم عادی غزه که در حال حاضر در جهنم روی زمین زندگی می‌کنند» شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش ایسنا، «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند پیش از نشست شورای روابط خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل اذعان داشت که اتخاذ یک موضع واحد در مورد پیشنهادهای ایرلند و اسپانیا برای اتحادیه اروپا به منظور بررسی اینکه آیا رژیم صهیونیستی بندهای حقوق بشر در توافقنامه تجاری اتحادیه اروپا و اسرائیل را نقض کرده است، آسان نیست.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه ایرلند پیش از پیوستن به این نشست گفت: یک حمله زمینی به رفح در جنوب غزه یک فاجعه تمام عیار است.

پیشنهاد بررسی اینکه آیا رژیم صهیونیستی بندهای حقوق بشر در «توافقنامه تجاری اتحادیه اروپا و اسرائیل» را نقض کرده است، هفته گذشته طی نامه‌ای مشترک به امضای پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا و همتای ایرلندی وی « لئو وردکار»، به کمیسیون اروپا ارائه شد.

هرگونه تصمیم برای تعلیق این توافق که اتکای جدی رژیم صهیونیستی به اتحادیه اروپا برای تجارت را به شدت خدشه‌دار می‌کند، مستلزم توافق تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا است.

وزیر خارجه ایرلند همچنین خاطرنشان کرد: این مساله بسیار چالش برانگیز است و برخی از اعضا هنوز با موضع ایرلند و اسپانیا موافق نیستند.

وی افزود، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوی توافق اتحادیه برای تحریم شهرک نشینان افراطی را در کرانه باختری گرفته‌اند؛ افرادی که ساکنان فلسطینی را از اراضی اشغالی به صورت خشونت آمیزی بیرون می‌کنند.

این دیپلمات ایرلندی در ادامه گفت: یک فشار اخلاقی برای بیان وضعیت ما در ارتباط با غزه وجود دارد. این نخستین مساله است. دوم اینکه، ایرلند طرفدار تحریم شهرک‌نشینان خشن در کرانه باختری است. امیدوارم بتوانیم در مورد این پرسش به اتفاق آرا دست پیدا کنیم، چون آنچه در کرانه باختری رخ می‌دهد بسیار تحریک آمیز بوده و چشم انداز راه حل دو دولتی را که همه اعضای شورا در مورد آن موافق هستند، تضعیف کرده است.

مایکل مارتین همچنین ادامه داد، شورای اروپا از ارائه یک موضع مشترک و متحد باز مانده و ایرلند هم قرار است به صورت یکجانبه تحریم‌هایی را علیه شهرک نشینان در کرانه باختری وضع کند.

وزیر خارجه ایرلند ادامه داد: جهان از سطح خشونت و رفتارهای غیر انسانی در غزه شوکه است و این ایده از سوی برخی از وزرای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان دهنده این است که اکثریت خواهان پایان این خشونت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha