• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112920859
  • خبرنگار : 71579

لغو نشست نتانیاهو با خانواده‌های اسرا

لغو نشست نتانیاهو با خانواده‌های اسرا

منابع صهیونیستی از لغو نشست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نمایندگان خانوده‌های اسرای صهیونیست خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه 12 صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد نشست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نمایندگانی از خانواده‌های اسرا که قرار بود فردا (دوشنبه) برگزار شود، لغو شد.

منابع صهیونیستی در این باره گزارش دادند که این نشست به تعویق افتاده و تاریخ جدیدی برای برگزاری آن مشخص نشده است.

بر اساس این گزارش، در پی تعلیق مذاکرات قاهره برای آتش‌بس و تبادل‌اسرا، خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین خواستار دیدار با کابینه جنگ این رژیم شدند.

در این راستا، برخی رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار اعتصاب عمومی و فلج کردن اقتصاد اسرائیل شدند تا این امر اهرم فشاری بر کابینه برای رسیدن به توافق تبادل‌اسرا باشد.

خانواده‌های اسرا اعلام کردند که نتانیاهو به حرف آن‌ها گوش نمی‌دهد و مطالبات آن‌ها را نادیده می‌گیرد و در پاسخ به این بی‌تفاوتی اعتصاب عمومی باید انجام شود.

آن‌ها خاطرنشان کردند: نتانیاهو منافع سیاسی خود را بر منافع اسرا و خانواده‌های آن‌ها ترجیح می‌دهد و نشست مطبوعاتی او همزمان با برگزاری اعتراضات به وضوح نشان می‌دهد که او هیچ اهمیتی به مطالبات ما نمی‌دهد.

خانواده‌های اسرا همچنین از رئیس سندیکای کارگران خواستند که از آن‌ها حمایت کند و به اعتصاب‌ها بپیوندد.

آن‌ها ابراز امیدواری کردند که این اقدام ممکن است باعث ایجاد کانال‌های گفت‌وگو با مقامات رژیم اسرائیل شود تا به توافق آزادی اسرای آن‌ها منجر شود.

اخیرا خانواده‌های اسرای بازداشت شده در غزه در مقابل وزارت جنگ در تل آویو تجمع کردند.

یکی از اعضای این خانواده‌ها گفت: ما خانواده‌های اسرا به خاطر اسرائیل به دادگاه لاهه رفتیم اما تو نتانیاهو نماینده‌ای را برای برگزاری مذاکرات به قاهره نمی‌فرستی.

این خانواده‌ها تأکید کردند که نتانیاهو اسرا را رها کرده است. آن‌ها از نتانیاهو خواستند فورا توافقی را با حماس برای آزادی اسرا امضا کند.

پنجشنبه نیز خانواده‌های اسرا اعلام کردند که تحرکات خود را برای فشار بر کابینه نتانیاهو برای آزادی فرزندانشان تشدید خواهند کرد.

پیش از آن روز چهارشنبه رسانه‌های عبری گزارش دادند نتانیاهو به هیئت صهیونیستی که قرار بود پنجشنبه برای مذاکرات به قاهره برود دستور داد که به آنجا نرود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha