• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402112920564
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا:

جانبداری مدیران دستگاه‌های دولتی از کاندیداها جرم است

جانبداری مدیران دستگاه‌های دولتی از کاندیداها جرم است

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا بر اصل بی‌طرفی و عدم جانبداری مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: جانبداری مدیران دولتی از نامزدهای انتخاباتی جرم است و پذیرفتنی نیست مدیر یک اداره از نامزدی خاص در انتخابات حمایت کند و طبق قانون در این زمینه برخورد خواهد شد.

محمدرضا شهاب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان در صورت احراز جانبداری یک مسئول دولتی از نامزد انتخاباتی خاص، بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و به جرائم بدون اغماض رسیدگی می شود، اظهار کرد: پرونده قضایی برای دو نفر از مدیران این شهرستان به دلیل تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

وی افزود: جهت ایجاد فضای رقابتی سالم و برابر بر مبنای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات برای تمام مدیران و نامزدهای انتخاباتی، رسیدگی به جرایم انتخاباتی با تشکیل پرونده انجام و تاکنون دو پرونده قضایی برای دو نفر از مدیران ادارات در شهرستان آستارا تشکیل شده است.

وی با اشاره به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده کارکنان دولت از جایگاه شغلی خود برای فعالیت‌های تبلیغاتی جرم‌انگاری شده است و نظر به اهمیت برگزاری انتخابات سالم، از تمام ظرفیت‌های قانونی مبنی بر مقابله با هرگونه جرایم انتخاباتی جهت ایجاد بازدارندگی استفاده می‌شود.

شهاب زاده با تاکید بر اینکه رعایت اصل بی طرفی، شفافیت و سلامت انتخابات، ملاک عمل عوامل اجرایی انتخابات در این شهرستان است افزود: در راستای رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات از هر اقدامی که موجب شائبه سوء استفاده از منابع و امکانات عمومی و دولتی به نفع یا به ضرر نامزدها باشد باید اجتناب کرد.

وی گفت: انتخابات پرشور در سایه عمل به قانون محقق می‌شود.

فرماندار آستارا تصریح کرد: انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم در سایه عمل به قانون و امانتداری دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم سیاسی محقق می‌شود.

شهاب زاده اظهار کرد: مردم آستارا همواره در خلق حماسه انتخابات پیشگام بودند و قطعا این بار نیز همچون همیشه، پای کار انقلاب بوده و حماسه ای عظیم با مشارکت خود رقم می زنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha