• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402112618573
  • خبرنگار : 50154

کارشناس مذهبی:

امام سجاد(ع) بسترساز ایجاد تشکل‌های شیعی بود

امام سجاد(ع) بسترساز ایجاد تشکل‌های شیعی بود

ایسنا/قم یک کارشناس مذهبی گفت: تلاش‌ها، تشکل‌ها و انقلاب‌های شیعی در اوایل اسلام در نطفه خفه شد و دیگر کسی جرات اعتراض و جولان نداشت. حال در این میان حضرت علی بن الحسین مأمور به مقدمه چینی برای ایجاد تشکل‌های شیعی شد و بسترسازی این امام در زمان امام باقر و امام صادق(ع)، به ثمر نشست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید صفرزاده تهرانی در گفت‌و گو با ایسنا به مناسبت ولادت امام سجاد(ع)، عنوان کرد: مطالبی که در مورد امام چهارم شیعیان معمولا مطرح می شود، مطالبی است اعم از حضور ایشان در کربلا، مریض بودن ایشان در واقعه عاشورا و پیام رسانی واقعه اتفاق افتاده در کربلا اما متاسفانه کمتر کسی به زوایای دیگر امامت ایشان و هدف گذاری‌ها و نقشه‌های اجرایی ایشان برای نیل به اهداف هدایت بشریت توجه کرده است.

وی افزود: زمان امامت حضرت سجاد علیه السلام یکی از پر اختناق ترین زمان‌های امامت ائمه است به طوری که شهادت امام حسین علیه السلام به دست یزید باعث شد تا تمامی تشکل‌های شیعی به یکباره رنگ ببازند و مردم در خفقان شدیدی فرو روند چرا که در دید مردم وقتی حکومت غاصب یزید به نوه رسول خدا که همه اصحاب محبت بین این دو معصوم را دیده بودند، رحم نمی کند، قطعا به طریق اولی به بقیه شیعیان هم رحم نخواهد کرد. بنابراین تلاش‌ها، تشکل‌ها و انقلاب‌های شیعی در نطفه خفه شد و دیگر کسی جرات اعتراض و جولان نداشت.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: حال در این میان حضرت علی بن الحسین(ع) مامور به مقدمه چینی برای ایجاد تشکل‌های شیعی شد و بسترسازی این امام همام در زمان امام باقر و امام صادق علیهما السلام، نتیجه داد.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: ایشان در قالب دعا، سوگواری و بیان حقایق این مقدمه چینی و بسترسازی را رقم زد و باز این در حالی بود که فشار بسیار زیادی از طرف حکومت نه تنها بر شانه امام سجاد(ع) بلکه بر تمامی مردم سایه افکنده بود اما با این حال حضرت سجاد(ع) به مدیریت مرحله بعد از امامت حضرت اباعبدالله در راستای ایجاد حاکمیت الله و در سایه آن رسیدن بشر به سعادت دنیوی و اخروی و برچیدن موانع موجود پرداختند.

این کارشناس مذهبی گفت: متاسفانه در این باره مطالب بسیار کمی گفته شده است اما مقام معظم رهبری در کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» در مورد امام چهارم شیعیان به صورت مبسوط این مطالب را بیان فرموده‌اند که قطعا برای هر شیعه‌ای مطالعه و رجوع به این کتاب لازم است.

وی اضافه کرد: ایشان در این کتاب تمامی معصومین را دارای هدف واحد ایجاد حکومت اسلامی در راستای سعادت بشری معرفی می‌کنند که در اقتضائات مختلف تدابیر مختلفی داشته‌اند و مرحله به مرحله به سمت هدف خود جلو رانده‌اند و همه آن‌ها را به یک انسان دارای مراحل مختلف در طول امامت تا زمان غیبت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه معرفی می‌کنند.

صفرزاده تهرانی بیان کرد: امید است که با آگاهی یافتن و اطلاع از زندگی معصومین ضمن گذر از مطالب تکراری، ذهن و روحمان را وسعت بخشیم و بتوانیم در برافراشتگی پرچم توحید، زیر سایه معصومین(ع)، نقش بسزایی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha