• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402112518093
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و پنجم بهمن ۱۴۰۲هیأت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود در جلسه امروز هیات دولت، در واکنش به گزارش معاون اجرایی درباره گلایه‌های مردمی نسبت به مدیران پروازی و غیربومی، بر ضرورت تجدیدنظر در انتصاب مدیران غیربومی و پروازی تاکید و به معاونت اجرایی رئیس جمهور ماموریت داد، موارد را در دستگاه‌های مختلف بررسی کرده و برای جایگزینی مدیران بومی با مدیران پروازی تصمیم‌گیری و فورا اقدام کند، مگر در موارد خاص که امکان جایگزینی وجود نداشته باشد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای جواد اوجی وزیر نفت،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور،‌ سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

محدودیت کارت سوخت فقط محدود به سیستان و بلوچستان است

جواد اوجی وزیر نفت با رد شایعات موجود گفت: رسانه‌های معاند در حال دامن زدن به شایعه محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت یک استان در استان دیگرند در حالی که این مسئله محدود به استان سیستان و بلوچستان است که از یک سال و نیم پیش به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: هر شهروندی که از استان محل سکونتش به استان دیگر می‌رود می‌تواند به فرمانداری یا استانداری استان مقصد برود و با کدینگ کردن کارت سوختش، از جایگاه‌ها سوخت دریافت کند.

وزیر نفت همچنین با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس، گفت: با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز کشور ان‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور اتفاق نخواهد افتاد. به جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز سایر مناطق وصل است. قول می‌دهیم تا عصر امروز قطعی‌های موردی گاز رفع شود. در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبرو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به صورت موقت قطع شد اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به وجود بیاید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

نمایشگاه مطبوعات با حضور بیش از ۶۰۰ واحد خبری برگزار می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات، گفت: بعد از چند سال تعطیلی با همت همکارانم در معاونت امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ، این نمایشگاه با حضور بیش از ۶۰۰ واحد خبری، خبرگزاری، روزنامه و انسان‌رسانه برگزار می‌شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اظهار امیدواری وزیر ارتباطات برای ارسال لایحه حریم خصوصی کاربران تا پایان سال به مجلس

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره لایحه حریم خصوصی کاربران گفت: لایحه در کارگروه ویژه اقتصادی دولت نهایی شد و به صحن دولت آمد و برای یک سری بررسی‌های حقوقی به کمیسیون حقوقی و قضایی دولت ارجاع شده که الان در کمیسیون روی آن بحث می‌شود و سه چهار جلسه تشکیل شده و امیدوارم پیش از پایان سال نهایی شود و به مجلس بفرستیم.

وی درباره همکاری پیام‌رسان‌های داخلی در تبلیغات کاندیداها برای انتخابات ۱۴۰۲ توضیح داد: یکی از کارهایی که امسال برای اولین بار در حال انجام شدن است بسته ویژه تبلیغاتی را برای نامزدها که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است که در بستر سکوهای داخلی پیش‌بینی کرده‌ایم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از کانادا شکایت کردیم

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور خبر داد که ایران از کانادا شکایت کرده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه آمریکا به ناحق به خاطر اتفاقاتی که در منطقه در سال‌های گذشته رخ داده است، پرونده‌هایی در دادگاه های داخلی تشکیل داده و به نفع خواهان‌های آمریکایی رای صادر کرده‌اند و تلاش کرده‌اند این آرا در اروپا اجرایی شود ولی فقط کانادا با آمریکا همکاری کرد که ایران از کانادا در دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده است و پرونده آنجا جاری است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

خلجی شایعه فعالیت انتخاباتی اعضای دولت را رد کرد

سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با رد فعالیت وزرا و مسوولان دولتی در انتخابات مجلس گفت: تاکید اکید رییس‌جمهور به اعضای دولت است که هیچ یک از اعضای دولت در هیچ تشکل سیاسی فعالیت نداشته باشند و همه کمک کنند تا انتخابات پرشور و اشتیاق برگزار شود.

وی ضمن تشریح برنامه دولت برای تقویت احزاب گفت:  یکی از اقداماتی که از آن پرهیز کرده‌ایم، راه‌اندازی احزاب دولت‌ساخته است. در ادوار مختلف به ویژه از اوائل دهه ۱۳۷۰ تلاش کردند احزابی را به صورت دولت‌ساخته راه‌اندازی کنند تا احزاب در بخش‌های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت، فعالیت کنند. این روند در دولت‌های بعدی نیز با اسم‌های جدید، استمرار یافت.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

طرح کالابرگ «عید تا عید» از افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها جلوگیری می‌کند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که طرح کالابرگ در تثبیت و جلوگیری از افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها در بازار موثر باشد.

وی یادآور شد: وزیر کار در جسه امروز هیات دولت گزارشی از پیشرفت اجرای طرح کالابرگ که برای عید تا عید («فجر تا فطر») ارائه کرد که نشان می‌دهد استقبال بسیار خوبی از این طرح به‌ویژه در دهک‌های پایین‌تر جامعه انجام شده است. امیدواریم این امر در تثبیت و جلوگیری از افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها در بازار موثر باشد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آمادگی وزیر تعاون برای رفع شبهه منتقدان کاهش نرخ بیکاری

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آمارهای اشتغال و اینکه گفته می‌شود درست نیست، تصریح کرد: اولا اظهار نظر آزاد است و هر کسی می‌تواند نسبت به هر موضوعی خدشه وارد و نظر خود را بیان کند اما اساسا ملاک عمل، مراکز رسمی هستند. ما اشتغال را به چند روش بررسی می‌کنیم. یکی سامانه رصد، دومی میزان بیمه اجباری و اختیاری که از سوی کارفرمایان و خویش‌فرمایان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سومی آمار مراکز رسمی از جمله مرکز آمار ایران و سایر مراجع رسمی کشور است. اینها همه موید این هستند که بحمدالله ما تک به تک نسبت به کاهش نرخ بیکاری موفق بوده‌ایم یعنی آن دو درصدی که گفتیم محقق شده و نرخ بیکاری برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر به کانال ۷ رسیده است. البته کارشناسان اگر نظری دارند اعلام کرده و حتی بیایند با ما صحبت کنند تا اگر شبهه‌ای وجود دارد آن را برایشان برطرف کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

پارک علم و فناوری ایران و ازبکستان ایجاد می‌شود

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اعلام اینکه پارک علم و فناوری مشترک با ازبکستان در حال تشکیل است، گفت: با طرف ازبکستان صحبت شده و احتمالا این پارک در کنار دانشگاه شهر سمرقند خواهد بود. داریم تعاملات را تکمیل می‌کنیم تا مکان و تعهدات طرفین مشخص شود و سپس برای جذب شرکت‌ها فراخوان بزنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که وزیر علوم ازبکستان تغییر کرد، امیدواریم شرایط برای جذب شرکت‌ها تا قبل خرداد سال آینده شروع شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

لایحه ارتقای امنیت زنان در نوبت بررسی در مجلس است

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه  لایحه ارتقای امنیت زنان مراحل خود را طی کرده و منتظر مجلس هستیم، گفت: امیدواریم مجلس زودتر به این لایحه رسیدگی کند. این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد ولی هنوز نوبت آن نرسیده است.

وی همچنین افزود: تشکیل وزارت خانواده به جایی نرسیده است. ما پیشنهاد داده‌ایم ولی هنوز بررسی نشده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات سلاجقه درباره وضعیت قلاده شیر باغ‌وحش مشهد

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست  درباره حاشیه‌های وضعیت یک قلاده شیر در مشهد، اظهار کرد: همیشه بر باغ‌وحش‌ها نظارت می‌کنیم. در مشهد اما آن قلاده شیر هم از لحاظ سنی با مشکل مواجه است و هم کارهای تیمارگری‌اش در حال انجام است. اگر مشخص شود که جنبه بیماری این قلاده شیر دلایلی مرتبط با وضعیت رسیدگی و تأمین نشدن مواد غذایی داشته باشد حتماً برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha