• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112518060
  • خبرنگار : 71588

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مانع ورود محموله آرد به نوار غزه شده‌است

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مانع ورود محموله آرد به نوار غزه شده‌است

وبگاه آمریکایی گزارش داد که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مانع ورود محموله آرد به نوار غزه شده‌است.

به گزارش ایسنا، وبگاه آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی گزارش داد که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم مانع ورود یک محموله آرد به نوار غزه شده زیرا گیرنده آن آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) است.

مقامات آمریکایی این اقدام را نقض تعهدی دانستند که چند هفته پیش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شخصاً به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا داده و دلیل دیگری برای ناامیدی وی از نتانیاهو است.

در همین رابطه، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه با تحویل آرد از بندر «اشدود» به غزه از طریق گذرگاه «کرم ابو سالم» موافقت کرده و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور از کابینه رژیم اشغالگر به دلیل اجازه عبور محموله آرد تشکر کردند و این محموله از هفته‌ها پیش در این بندر مانده بود.

مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی اعلام کردند که وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پس از اینکه متوجه شد محموله آرد به آنروا تحویل داده می‌شود، از انتقال آن جلوگیری کرد و به گمرک رژیم صهیونیستی دستور داد تا زمانی که آنروا گیرنده این محموله است، این محموله را آزاد نکند.

در همین رابطه، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: سطح بی‌سابقه‌ای از ناامنی شدید غذایی و گرسنگی و قحطی در نوار غزه وجود دارد. ما هر روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که از شرایط قحطی و گرسنگی رنج می‌برند. تمام ساکنان نوار غزه که تعدادشان بالغ بر ۲.۳ میلیون نفر است، در بین سه سطح بدترین نوع گرسنگی طبقه‌بندی می‌شوند، از سطح سه که یک وضعیت اضطراری در نظر گرفته می‌شود، تا سطح پنج که فاجعه به شمار می‌رود.

اخیرا آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد زندگی ۳۰۰ هزار فلسطینی در شمال و مرکز غزه به دلیل کمبود غذا در معرض خطر است. رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه جنگ غزه مانع ورود کمک‌ها می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از این است که شمار زیادی از فلسطینی‌ها در شمال غزه از علوفه به عنوان غذا استفاده می‌کنند. این اقدام در پی تمام شدن مواد غذایی و آب آشامیدنی به دلیل ممانعت از ورود کمک‌ها به شمال و محاصره آن توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

گوترش: هیچ‌کس در غزه به اندازه کافی غذا ندارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با ابراز نگرانی از کمبود غذا در نوار غزه، گفت: «هیچ‌کس در غزه غذای کافی ندارد.»

گوترش در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره صلح و امنیت بین‌المللی گفت: با تأسف می‌گویم که جهان امروز ما مملو از نمونه‌هایی از رابطه ویرانگر بین گرسنگی و درگیری است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: «از ۷۰۰ هزار نفری که در جهان از گرسنگی رنج می‌برند، از هر ۵ نفر ۴ نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند».

دبیرکل سازمان ملل گفت که «همه طرف‌ها در تمام درگیری‌ها باید قوانین بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کنند». وی خاطرنشان کرد که «اغلب اینطور نیست».

در حالی که امروز (چهارشنبه) جنگ اشغالگران در نوار غزه وارد صد و سی‌ و یکمین روز خود می‌شود، فراخوان‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در حال افزایش است، در حالی که اشغالگران تهدید به یورش زمینی به شهر رفح می‌کنند؛ جایی که صدها هزار فلسطینی از شمال و مرکز در آنجا حضور دارند. ارتش این رژیم طی چند روز اخیر حملات هوایی شدیدی را به این شهر انجام داده که منجر به شهادت ده‌ها تن شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha