• چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112517889
  • خبرنگار : 30147

دبیر قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولیدات بخش کشاورزی خراسان رضوی به ۶.۵ میلیون تن رسید

تولیدات بخش کشاورزی خراسان رضوی به ۶.۵ میلیون تن رسید

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت و دبیر قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولیدات کل بخش کشاورزی خراسان به ۶.۵ میلیون تن رسیده است.

حمید حاجی نژاد در اولین کاروان سراسری محققان معین بخش کشاورزی که با محوریت امنیت پایدار غذایی و توسعه ملی در نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: تولیدات کل بخش کشاورزی استان در ۳۰ الی ۳۵ سال قبل با ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب، چیزی حدود ۱.۵ میلیون تن در سال بوده اما امروزه با ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب این میزان تولید به ۶.۵ میلیون تن رسیده که خود مبیّن افزایش بهره‌وری در این حوزه است.

وی اظهار کرد: در طرح تحول کشاورزی در حوزه زراعت ۵ محصول و در باغبانی ۶ محصول تعیین و برنامه‌های خاصی برای افزایش تولید در واحد سطح برای این محصولات در نظر گرفته شده است.

مدیر امور زراعت و دبیر قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پیدا کردن خلاء تولید یک کار ترویجی و از بین بردن آن یک توصیه تحقیقاتی است.

بهره‌وری تولید محصول استراتژیک گندم در نیشابور پایین است

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: متأسفانه هنوز بهره‌وری تولید محصول استراتژیک گندم در شهرستان پایین است و باید با یادگیری و به کارگیری نکات فنی، این میانگین را افزایش دهیم.

علی مبارکی اذعان کرد: نقش حلقه‌ محققین مراکز و ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی در تولید دانش فنی و کاربردی و ایجاد ارتباط آن‌ها با بهره‌برداران، نکته مهمی است که می‌تواند توان و پتانسیل بالقوه‌ منطقه را به پتانسیل بالفعل تبدیل و مقدار این میانگین را ارتقاء دهد.

وی بیان کرد: اقتصاد کشور به اقتصاد کشاورزی گره خورده و انتقال داده‌هایی که از مراکز تحقیقاتی تولید می‌شود باید آسان‌تر در اختیار کشاورزان قرار گیرد و این امر به لطف وجود محققین معین و اداره آموزش و ترویج در حال انجام است.

در ادامه این کاروان دو محقق ارشد در زمینه تغذیه گیاهی و مدیریت علف‌های هرز نکات آموزشی را به حاضرین ارائه و به پرسش‌های آنان پاسخ داده شد.

اولین کاروان سراسری محققان معین بخش کشاورزی با محوریت امنیت پایدار غذایی و توسعه ملی در نیشابور با حضور مدیر امور زراعت و دبیر قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی نیشابور، محققین معین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، روسای ادارات، مراکز و کشاورزان پیشرو در طرح تحول کشاورزی، به همت اداره آموزش و تولیدات گیاهی مدیریت در نیشابور برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha