جعفر کرامتی شامگاه سهشنبه، ۲۴ بهمن در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و انجام مراسم خانه تکانی، تقاضای مردم برای شتشوی فرشها افزایش یافته و فعالیت کارگاههای قالی شویی در این ایام بیشتر میشود، اظهار کرد: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با سرکشی مداوم بر فعالیت قالیشویی های در سطح استان، بر روند خدمترسانی این مراکز از نظر کیفیت و قیمت شستشوی فرش نظارت مستمر میکنند.
وی ارائه نرخ نامه توسط افرادی که نسبت به دریافت فرش و تحویل آن به مشتری اقدام میکنند و ارائه به مشتری به منظور اطلاع از قیمت و نیز نصب نرخنامه مصوب در محل دید مشتری در محل دفاتر الزامی دانست و اضافه کرد: در این طرح تیمهای بازرسی به صورت مستمر بر چگونگی عملکرد واحدهای قالیشویی نظارت داشته و با تخلفاتی نظیر گرانفروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و نظایر آن بر وفق مقررات برخورد قانونی لازم را انجام میدهند.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: این طرح تا روزهای پایانی اسفند ماه ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با متخلفین برخورد خواهد شد.
این مقام مسئول از شهروندان خواست ضمن دقت در استفاده ازخدمات قالیشوییهای مجاز و دارای پروانه، در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و مراتب را به اطلاع بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت برسانند.
به گزارش ایسنا، بعضی از فرشها در هنگام بازگشت از قالیشویی دارای مشکلاتی نظیر تمیز نشدن فرشها به صورت کامل، باقی ماندن آثار مواد شوینده در داخل الیاف فرش هستند که برای هیچکدام از ما قابل قبول نیست، بهتر است که قبل از هر چیز با خود قالیشویی تماس بگیرید و مشکل خود را به آنها بگویید.
بیشتر قالیشوییهای معتبر در زمان مشاهده چنین مواردی به دنبال برطرف کردن مشکل خواهند بود اما اگر پس از مشاهده این مشکلات با قالیشویی تماس گرفتید و جواب مناسبی دریافت نکردید، بهترین کار این است که با اتحادیه قالیشویی تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.
انتهای پیام
نظرات