• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402112416847
  • خبرنگار : 71974

استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا:

تبیین اهمیت انتخابات باعث افزایش مشارکت خواهد شد

تبیین اهمیت انتخابات باعث افزایش مشارکت خواهد شد

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: میزان مشارکت در کشور همواره بالاتر از میانگین‌های جهانی بوده است؛ اما در سال‌های اخیر به دلیل تبلیغات وارونه و میدان‌داری برخی‌ها شاهد فضاسازی‌هایی برای کاهش مشارکت در انتخابات بودیم، به نظر می‌رسد در صورتی که اهمیت انتخابات برای مردم تبیین شود، مشکلی در خصوص میزان مشارکت نخواهیم داشت. 

احمد کاشی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: مشارکت در انتخابات جلوه‌های از مردم سالاری دینی در کشور است و مشارکت مردم نیز نشان داده که همواره نسبت به استیفای حقوق خود حساس هستند و همواره در انتخابات شاهد حضور گسترده مردم بودیم. 

وی افزود: تبلیغات وارونه و سیاه نمایی از دستاوردهای دولت سیزدهم به پروژه‌ معاندین نظام برای ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت تبدیل شده است. در این شرایط نیاز است که دولت با ارائه گزارش شفاف مردم را نسبت به اقدامات صورت گرفته،‌ آگاه کنند. 

کاشی بیان کرد: امروزه رسانه‌ها در شکل‌بندی افکار عمومی و ایجاد تصور ذهنی نسبت به پدیده‌های واقعی نقش بسیار کلیدی دارند، به همین دلیل مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود از جهاد تبیین صحبت کردند، اهمیت این جهاد تبین در شرایط فعلی بیشتر احساس می‌شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم باید نسبت به اهمیت رای خود در جریان تصمیمات کلان کشور آگاه شوند، مجلس شورای اسلامی وظیفه تهیه قوانین را بر عهده دارد و قوانینی که این مجلس تصویب می‌کند در سرنوشت کور موثر است، از سوی دیگر مجلس خبرگان نیز با تعیین جانشین رهبری نقش بسیار مهمی در سپهر سیاسی کشور دارد.

وی تصریح کرد: مشارکت پرشور مردم در روز ۲۲ بهمن نشان بسیار خوبی از درک و بصیرت سیاسی مردم دارد، حضور پررنگ مردم در این روز نشان داد که علی رغم مشکلات اقتصادی و سیاسی مردم حامی نظام هستند و امیدوارم با همین شور سیاسی شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha