• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402112316360
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

دبیر ستاد مردمی تحول در مدیریت و حکمرانی کرمانشاه:

بدنبال معرفی کاندیداهای اصلح انتخابات مجلس در کرمانشاه به مردم هستیم

بدنبال معرفی کاندیداهای اصلح انتخابات مجلس در کرمانشاه به مردم هستیم

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد مردمی تحول در مدیریت و حکمرانی کرمانشاه گفت: بدنبال معرفی کاندیداهای اصلح انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه به مردم براساس فرایندی علمی هستیم.

رضا فرخشاهی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از حدود دو سال پیش با کمک جمعی از دانشگاهیان و صاحبنظران حوزه های سیاسی‌، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ستاد مردمی تحول در مدیریت و حکمرانی با عنوان «تمدن سازان جوان» را تشکیل دادیم، اظهار کرد: این ستاد یک سند برای تحول در مدیریت استان تدوین کرد که یکی از بخش های مهم این سند تدوین فرایند شایسته گزینی برای تحول در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که می تواند با استفاده از خرد جمعی، تخصص دانشگاهیان و تجربه بالای خبرگان، خطای پذیرش افراد نالایق و خطای رد کردن افراد توانمند را در انتخابات مجلس کاهش دهد.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی در توسعه کشور و استان، گفت: یقینا چنانچه نمایندگانی توانمند، متعهد و شایسته وارد مجلس شوند، روند توسعه کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت و استان هم می تواند از مزایای وجود چنین نمایندگانی بهره ببرد.

فرخشاهی با اشاره به فراخوان عمومی برای تمام کاندیداهای تایید صلاحیت شده مجلس در کرمانشاه برای ورود به فرایند شایسته گزینی، اظهار کرد: ۱۶ نفر از کاندیداها برای ورود به این فرایند اعلام آمادگی کردند که در هفت مرحله شایستگی‌های آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بگونه ای که رزومه این افراد و  سوابق مدیریتی، تحصیلی، فرهنگی، پژوهشی و... طی چند مرحله توسط اساتید دانشگاهی و افراد با تجربه در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و چند مرحله نیز آزمون از آنان گرفته شده و در نهایت قرار است از بین آنها شش نفر به مرحله رای گیری مردمی برسند.

وی افزود: از بین شش کاندیدایی که به مرحله رای گیری مردمی می رسند نیز در جشن مردمی که بزودی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود، سه نفر با رای مردم انتخاب و بعنوان کاندیدای برتر و نهایی به جامعه معرفی خواهند شد.

فرخشاهی از این روند بعنوان جنگ مدرنیته و سنت در انتخابات یاد کرد و گفت: هدفمان این است به سمتی برویم که تحولی در روند انتخابات در استان شکل بگیرد و شاهد این باشیم که افراد براساس شایستگی و تخصص و توانمندی که دارند وارد مجلس شوند، نه براساس شیوه های سنتی که چیزی جز فقر و بیکاری و عقب ماندگی دربرنداشته است.

 عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ادامه داد: البته هدف مهمتر ما این است که این روند شایسته گزینی برای همه پست های مدیریتی اعمال شود، نه تنها برای انتخابات مجلس و امیدواریم با کمک همه افراد صاحب نظر از دانشگاهیان گرفته تا روحانیون و صاحب‌نظران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، اهالی رسانه و خود مردم به این هدف دست یابیم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، یازدهم اسفند ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha