• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402112215566
  • خبرنگار : 71579

صد و بیست و هشتمین روز جنایات در غزه؛

۲۸۱۷۶ شهید و ۶۷۷۸۴ مجروح در جنایات صهیونیست‌ها در غزه

۲۸۱۷۶ شهید و  ۶۷۷۸۴ مجروح در جنایات صهیونیست‌ها در غزه
رفح

ارتش صهیونیستی سحرگاه یکشنبه مناطق مختلف نوار غزه به ویژه مرکز و جنوب آن را آماج حملات و بمباران‌های شدید قرار داد که منجر به شهادت ده‌ها فلسطینی از جمله کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش ایسنا،  وزارت بهداشت در غزه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ نفر شهید و ۱۷۳ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه ۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر شهید و ۶۷ هزار و ۷۸۴ نفر دیگر مجروح شدند.

حملات به خان یونس

در میان حملات توپخانه‌ای ارتش صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه جنگنده‌های این رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) یک سری حملات به مناطقی در جنوب خان یونس انجام دادند.
منابع بهداشتی در نوار غزه از کشته شدن دستکم ۲۵ شهروند و زخمی شدن ده‌ها تن در نتیجه بمباران خانه‌ای که آوارگان در شرق رفح در جنوب نوار غزه در آن مستقر هستند، خبر دادند.

براساس گزارش المیادین، توپخانه ارتش صهیونیستی ورودی مدرسه ابو عریبان که محل اسکان آوارگان اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه است را هدف قرار دادند.

براساس آخرین آمارها تاکنون و در نتیجه حملات ارتش اشغالگر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آواره شدند و ارتش اشغالگر در حال آماده‌سازی برای حمله زمینی به رفح است.

رفح؛ شهری با بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی با خطر مرگ و نابودی مواجه است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم حدود ۲ هفته است که منتظر چراغ سبز سیاسی کابینه برای آغاز حمله به رفح است.

بیمارستان‌های الامل و خان یونس همچنان در محاصره

مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان الأمل بیمارستان‌های اصلی خان یونس همچنان در محاصره اشغالگران هستند و نیروهای اشغالگر با مشاهده کوچکترین تحرکات در این منطقه به سمت غیرنظامیان شلیک می‌کنند و از رفت و آمد مردم در داخل آن ممانعت می‌کنند. از ۷۰۰۰ آواره همچنان ۴۰ نفر در داخل بیمارستان بوده و در معرض مرگ هستند.

صلیب سرخ فلسطین اعلام کرد که سربازان ارتش اشغالگر هنگام هجوم به بیمارستان الأمال کلید آمبولانس‌ها، خودروهای خدماتی و اداری را برداشته و روی فرمان‌ها قفل زدند تا مانع از حرکت آنها شوند.

به گفته صلیب سرح رژیم صهیونیستی از یک هفته پیش از ورد کپسول‌های اکسیژن به بیمارستان امل در غزه ممانعت می کند و این امر منجر به شهادت سه بیمار شد و اخبار منتشر شده مبنی بر ورود تجهیزات پزشکی توسط رژیم صهیونیستی به این بیمارستان صحت ندارد.

این سازمان فلسطینی تاکید کرد: رژیم اشغالگر تجهیزات پزشکی داخل بیمارستان را تخریب و به کادر پزشکی تعرض و ۹ نفر از آن‌ها را بازداشت کرد. اشغالگران همچنین اجازه ورود سوخت به بیمارستان امل برای روشن شدن ژنراتورهای برق را نمی دهند و این امر منجر به تعطیلی بیمارستان خواهد شد.

منابع خبری از شهادت یک فلسطینی در محوطه بیمارستان ناصر واقع در خان‌یونس در غزه به ضرب گلوله صهیونیست‌ها خبر دادند.
اشغالگران همچنین یک ساختمان مسکونی در محوطه بیمارستان ناصر را بمباران کردند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که طی ساعات گذشته ۵۸ شهید به بیمارستان ابویوسف النجار انتقال داده شدند.

آنروا

از سوی دیگر، سخنگوی آژانس آنروا تاکید کرد که دیگر مکانی در جنوب غزه برای پناه بردن مردم نمانده است و انجام عملیات به معنای کشتن افراد بیشتر است.

وی گفت که تاکنون هیچ اسناد و مدارکی برای اثبات اتهامات مطرح شده علیه کارکنانمان دریافت نکردیم.

سخنگوی آنروا همچنین از وجود خطر انتقال درگیری‌های شدید به شهر رفح با توجه به حضور گسترده مردم در آنجا خبر داد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه از فعال‌شدن آژیرهای خطر در شمال «الجلیل» همزمان با شنیده‌شدن صدای انفجار خبر دادند.

رسانه های محلی نیز از یورش نیروهای اشغالگر به شهر دیرالحطاب در شرق نابلس در کرانه باختری  و بسته شدن ورودی غربی شهر الیاس نبی در شرق قلقیلیه خبر دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha