• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112115249
  • خبرنگار : 71145

پیکر دختربچه‌ فلسطینی و ۵ تن از اعضای خانواده‌اش پس‌از ۱۲ روز پیدا شد

پیکر دختربچه‌ فلسطینی و ۵ تن از اعضای خانواده‌اش پس‌از ۱۲ روز پیدا شد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جسد دختر فلسطینی «هند رجب» (۶ ساله) و پنج نفر از اعضای خانواده‌اش پس از ۱۲ روز قطع ارتباط با وی، در پی محاصره شدنش توسط تانک‌های رژیم صهیونیستی در داخل خودرو و کشته شدن اعضای خانواده‌اش نزدیک یک پمپ بنزین در غزه، پیدا شد.

به گزارش ایسنا، جسد هند رجب (۶ ساله) و پنج نفر از اعضای خانواده او از جمله اجساد متلاشی شده، امروز شنبه پیدا شد این پس از محاصره خودروشان در منطقه تل الهوا در جنوب غربی شهر غزه توسط نیروهای اشغالگر طی ۱۲ روز پیش بود.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد که خانواده شهید هند صبح امروز جسد وی و اجساد افرادی را که در خودرو بودند (عمویش بشار حماده، همسر و سه فرزندش) که در محاصره تانک‌های رژیم صهیونیستی بودند، در اطراف میدان المالیه در محله تل الهوا پیدا کردند. اعضای خانواده هند به استثنای او و دختر عمویش لیان ۱۴ ساله در دم جان باخته بودند.

هلال احمر فلسطین نیز امروز اعلام کرد که آمبولانس این سازمان در منطقه تل الهوا در شهر غزه کشف شد و امدادگران یوسف زینو و احمد المدهون پس از اعزام به محل محاصره هند در حین انجام ماموریت نجات این کودک، به شهادت رسیدند.

این نهاد توضیح داد که نیروهای اشغالگر عمدا آمبولانس را در بدو ورود به محل مورد هدف قرار دادند، زیرا با وجود هماهنگی قبلی برای رسیدن به محل، آمبولانس چند متر دورتر از خودروی حامل کودک هند پیدا شد.

نبال فرسخ، سخنگوی جمعیت هلال احمر به آناتولی گفت: منابع در خانواده به ما اطلاع دادند که هند را در داخل خودرو درحالیکه شهید شده بود،‌ یافتند.

رائد النمس، سخنگوی هلال احمر فلسطین به الجزیره گفت که کادر آمبولانس پس از هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی برای نجات هند حرکت کردند. او تایید کرد که اشغالگران اسرائیل عمدا نیروهای هلال احمر فلسطین را با کشتار و دستگیری هدف قرار می‌دهند.

سمیح حماده، عموی دختر شهید هند نیز در گفت‌وگو با الجزیره گفت که خانواده اجساد هند و پنج تن دیگر از بستگان را در داخل خودرویی که در آن سفر می‌کردند، پیدا کردند. او توضیح داد که اجساد آنها ۱۲ روز پس از کشته شدن با گلوله‌های ارتش اشغالگر شروع به تجزیه کرده بودند.

وی گفت: آثار و شواهد نشان می‌دهند که این افراد با شلیک گلوله به خودرویی که در آن بودند، تیرباران شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha