• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402112014869
  • خبرنگار : 71049

برگزاری مراسم پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانمارک

همزمان با روز عید سعید مبعث، مراسم گرامی داشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن روز ملی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ دانمارک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم باشکوه که با حضور اقشار مختلف از جمله دیپلماتها، ایرانیان مقیم، تجار و فعالان اقتصادی و همچنین نمایندگان جوامع اسلامی همراه بود، خانم نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: "ملت ایران با وجود تمامی توطئه ‌ها و موانع ایجاد شده، با تکیه بر توانائی های داخلی و بهره مندی از ثروت طبیعی، جغرافیای کم نظیر، ظرفیت بزرگ اقتصادی، و نیروی انسانی کارآمد، دستاوردهای فراوانی را در زمینه های علمی، اقتصادی و فناوری بدست آورده است. این پیشرفت ها در عرصه های مختلف از جمله خودکفایی در محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی، فناوری نانو، انرژی صلح آمیز هسته ای و ... تبلور یافته است. این حقیقت در آمار و ارقام موسسات معتبر بین المللی به ثبت رسیده و حکایت از پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران به خصوص در عرصه های علمی و فناوری دارد."
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود تصریح کرد: "متاسفانه در ماه های اخیر، در پی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و بویژه، علیه مردم تحت محاصره غزه، شاهد بوده ایم که تا کنون بیش از ۲۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که اکثر آنها زن و کودک می باشند. تعداد زیادی هنوز زیر آوارها مانده اند. بیش از ۲۵ هزار کودک یتیم شده اند و بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی مجروح و آسیب جدی دیده اند. تمامی این جنایات در حالی صورت می گیرد که مدعیان حقوق بشر، حقوق کودک و حقوق زنان سکوت اختیار کرده اند و در سایه این بی صدایی و سکوت نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم اشغالگر قدس، هرروز دامنه جدیدی به خود می گیرد. "
 در طی برگزاری این مراسم علاوه بر نمایش فیلمهایی با محتوای پیشرفتها در زمینه های گوناگون در کشورمان ، همچنین به منظور معرفی جذابیتهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشورمان  تصاویری نمایش داده شد که مورد توجه میهمانان و حضار قرار گرفت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha