• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402111712923
  • خبرنگار : 50444

اجرای فیبر نوری در بیش از ۵۰ درصد شهرهای خراسان شمالی

اجرای فیبر نوری در بیش از ۵۰ درصد شهرهای خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی از اجرای فیبر نوری در بیش از ۵۰ درصد شهرهای استان خبر داد.

رسول علی اصغرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (۱۷ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه دولت برای اجرای فیبر نوری و تاکیدهای مسئولان استانی در جلسات مختلف، اجرای فیبر نوری برای تقویت شبکه ارتباطی استان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه توسعه شبکه فیبر نوری و اتصال دوربین‌های شهرداری به این شبکه در تمام شهرداری‌های استان به‌جز مرکز استان بسته شده و کار در حال انجام است تا شاهد تحولی گسترده باشیم. مثلاً در شهر شیروان از ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری که قرار بود اجرا کنیم، ۸۰ کیلومتر آن به انجام شده است. این عملیات در شهرهایی مانند غلامان، یکه سعود، گرمه و راز به پایان رسیده و در شهرهای دیگر نیز در حال اجراست.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سیر تحولی خدمات این مجموعه در استان با سرعت بالا در حال انجام است، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان اجرا کنیم که ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی گفت: ابتدای امسال به خبرنگاران قول دادیم که تا پایان سال، نیمی از این برنامه‌ریزی را انجام دهیم. اکنون که در اواسط بهمن ماه قرار داریم، از قول داده‌شده جلوتر هستیم و ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری را در شهرهای استان اجرا کرده‌ایم.

علی اصغرپور ادامه داد: تلاش ما این است که تا خرداد ماه سال آینده، فیبرگذاری در تمام شهرهای استان که در تعهد مخابرات است به پایان برسد. توسعه این اقدام با همکاری شهرداری‌ها و مجوزهایی که آنها صادر می‌کنند انجام می‌شود، البته این کار در بجنورد برعهده مجموعه دیگری به‌جز مخابرات قرار دارد.

وی به سایت‌های مخابراتی در استان اشاره و اظهار کرد: ۳۸۰ آنتن BTS یا دکل مخابراتی در استان وجود دارد که تا سال گذشته ۲۶۰ مورد از آنها به اینترنت نسل چهارم ۴G مجهز شده بود. از ابتدای امسال ۱۰۰ سایت دیگر به اینترنت ۴G یا ۴.۵G مجهز شدند و اکنون ۲۰ سایت ۲G در روستاهای استان باقی مانده است که تا پایان اسفند ماه همه آن‌ها مجهز به اینترنت نسل چهارم خواهند شد و مردم می‌توانند از سرعت بیشتر اینترنت بهره‌مند شوند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی افزود: نخستین سایت اینترنت ۵G استان در بجنورد نصب شده و عملیات تست آن در حال انجام است. البته تا کنون موفقیت‌آمیز بوده است و منتظر اعلام نظر برای در مدار قرار گرفتن آن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha