• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402111612240
  • خبرنگار : 50444

رایزنی شهردار بجنورد برای برقراری پرواز بجنورد-ترکیه/ پیگیری خواهرخواندگی با یکی از شهرهای شرقی

رایزنی شهردار بجنورد برای برقراری پرواز بجنورد-ترکیه/ پیگیری خواهرخواندگی با یکی از شهرهای شرقی

ایسنا/خراسان شمالی شهردار بجنورد برای برقراری پرواز بین بجنورد و یکی از شهرهای ترکیه با سرکنسول مستقر این کشور در مشهد رایزنی کرد.

سید محمدعلی کشمیری امروز، ۱۶ بهمن ماه در دیدار سینان جم باش سرکنسول کشور ترکیه در مشهد که در سالن جلسات شهرداری مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: شباهت‌ها و قرابت‌های بسیاری بین مردم ایران به ویژه مردم خراسان شمالی و بجنورد با مردم ترکیه وجود دارد که این نقاط مشترک می‌تواند سبب افزایش تعاملات دو کشور در خراسان شمالی باشد.

وی ضمن معرفی شهر بجنورد برای سرکنسول کشور ترکیه و تیم همراه و بیان ویژگی های این شهر، گفت: پیشنهاد می‌کنیم تفاهم نامه خواهرخواندگی بجنورد با یکی از شهرهای شرقی کشور ترکیه پیگیری شود تا بتوانیم افزایش تعاملات تجاری و فرهنگی را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: بجنورد دارای یک فرودگاه بین‌المللی است که به لحاظ امکاناتی فعال بوده و توانایی نشست و برخاست هواپیماهای کوچک و متوسط را دارد و از آنجایی که تقاضا برای برقراری این پروازها از بجنورد به کشور ترکیه وجود دارد، می‌توان از این پتانسیل برای برقراری پروازها درراستای تعاملات بیشتر استفاده کرد.

در ادامه این دیدار، ۱۴ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده در قالب اطلس سرمایه‌گذاری شهر بجنورد از جمله شهربازی، مجتمع تجاری، فرهنگی، گردشگری و... برای سرکنسول کشور ترکیه تشریح شد تا بتوان از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی نیز بهره برد.

سرکنسول کشور ترکیه نیز در این دیدار بر ضرورت افزایش تعاملات بین دو کشور تاکید کرد.

سینان جم باش اظهار کرد: کشور ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که سبب تعاملات دو سویه شده و هرساله بر تعداد گردشگرانی که از ترکیه به ایران می‌آیند افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: استان خراسان شمالی نیز دارای طبیعتی زیبا و شباهت بسیار با ترکیه است اما نکته قابل اهمیت این است که چه تعداد از گردشگران ترکیه از این موضوع اطلاع دارند؟

وی تاکید کرد: قطعا تلاش می‌کنیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری این استان معرفی شود. برای خواهرخواندگی یکی از شهرهای ترکیه که شباهت زیادی به بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دارد پیش قدم خواهیم شد و از آن استقبال می‌کنیم.

سینان جم باش ادامه داد: البته این موضوع، رویه‌ای اداری دارد که باید مسیر آن طی شود و مورد موافقت وزارت امور خارجه و وزارت کشور در ایران و ترکیه قرار گیرد. اما ما آمادگی این کار را داریم تا تفاهم نامه آن عملیاتی شود.

سرکنسول کشور ترکیه همچنین در خصوص برقراری پرواز از یکی از شهرهای ترکیه به بجنورد، گفت: تاکنون هیچ پروازی از فرودگاه بجنورد به کشور ترکیه انجام نشده است و امروز برای نختسین بار شاهد صحبت در این خصوص هستیم.

وی بیان کرد: در جلسات مختلف بیان شد که این استان ظرفیت مسافری مناسبی برای برقراری پرواز به ترکیه را دارد و این می تواند شروع مناسبی برای پیگیری‌ها باشد.

وی تاکید کرد: شخصا درخواست برقراری پرواز از فرودگاه بجنورد به ترکیه را به شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین اعلام می‌کنم و این شرکت نیز باید بررسی‌های لازم را انجام دهد؛ این اقدام را قطعا انجام خواهیم داد و امیدواری نتیجه مثبتی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha