• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402111612182
  • خبرنگار : 50123

مقاوم‌سازی ۵۴ درصدی اماکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

مقاوم‌سازی ۵۴ درصدی اماکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد از اماکن روستایی با استفاده از تسهیلات روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند، البته براساس برنامه اتمام بحث مقاوم‌سازی سال ۱۴۱۰ است که به نظر می‌رسد با این اقدامات دولت زمان کوتاه‌تر شود.

فرشید ریاحی ۱۶ بهمن‌ماه در نشست خبری مدیران اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران استان اظهار کرد: از بدو تاسیس بنیاد تا دولت گذشته در ۳۷۰ روستای استان نسبت به انجام بهسازی‌ معابر و طرح هادی با اعتبار تقریبا ۲۹۰ میلیارد تومان فعالیت انجام شده است، این در حالیست که در دو سال دولت سیزدهم ۳۳۱ روستا حدود ۱۸۰ میلیارد تومان این اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: طرح هادی روستایی برای ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده است، از طرفی در حال حاضر ۵۴ درصد از اماکن روستایی با استفاده از تسهیلات روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند، البته براساس برنامه اتمام بحث مقاوم‌سازی سال ۱۴۱۰ است که به نظر می‌رسد با این اقدامات دولت زمان کوتاه‌تر شود.

ریاحی بیان کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد تا دولت گذشته ۳۳ هزار تن تامین شده که دو دو ساله دولت حدود ۹۰۰۰ تن قیر رایگان تامین شده است.

به گفته وی، از ۴۱۰۰ کیلومتر معابر روستایی استان، ۱۱۰۰ کیلومتر آن یعنی ۲۵ درصد بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به حوزه مسکن روستایی که یکی از وظایف بنیاد مسکن است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم برای استان در زمینه طرح نهضت ملی مسکن مقرر شد که ۱۴۰۰۰ واحد مسکن روستایی احداث شود که سالانه به طور میانگین ۳۵۰۰ واحد مسکن روستایی باید احداث شود که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۶۲۰۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی ابلاغ شد که عملیات اجرایی ۵۲۰۰ واحد مسکن روستایی آغاز شده است.

ریاحی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری افزایش سقف تسهیلات از سوی دولت از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است، گرچه تعداد تسهیلات مسکن روستایی از ۳۰۰۰ فقره در سال‌های گذشته به ۷۵۰۰ فقره در دولت سیزدهم رسیده است که شاهد رشد ۲.۲ برابری هستیم.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن در بخش شهری، تصریح کرد: ۶۳۵۱ واحد برای پروژه‌های بنیاد مسکن تعریف شده که عملیات اجرایی ۳۲۳۱ واحد آغاز شده و از این تعداد ۹۵۰ واحد توسط گروه‌های ساخت و ۲۲۸۱ واحد در قالب انبوه‌سازی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از موفق‌ترین گروه‌ها در ساخت مسکن ملی گروه‌های ساخت بوده که ۳۵۸۲ واحد توسط گروه‌های انبوه‌ساز باید اجرا شود که متناسب با پیشرفت فیزبکی واحدها تحویل خواهد شد، البته برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که در نیمه اول سال آینده بخش اعظمی از پروژه‌ها بهره‌برداری و به متقاضیان تحویل شود.

به گفته وی، در دهه فجر امسال ۷۷ طرح هادی روستایی با اعتبار حدود ۳۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین مهران کوهی کمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰۰۰ مهندس در حوزه نهضت ملی مسکن در استان به کارگیری شده است.

به گفته وی، این سازمان با بیش از ۵۰۰۰ عضو و ۱۳ دفتر نمایندگی در حال فعالیت در استان هستند، از طرفی باتوجه به حجم نیروی انسانی متخصص این نیروها می‌توانند منشاء تحول در تولید و اقتصاد کشور باشند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha