• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111611977
  • خبرنگار : 71496

آحارونوت: ماه رمضان آتی در کرانه باختری موجب نگرانی امنیتی کابینه نتانیاهو شده است

آحارونوت: ماه رمضان آتی در کرانه باختری موجب نگرانی امنیتی کابینه نتانیاهو شده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند که در سایه جنگ مستمر علیه نوار غزه و تنش روبه‌فزونی در کرانه باختری، ماه رمضان پیش رو به عامل نگرانی بزرگی برای دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی‌های دستگاه‌های امنیتی فلسطین اشغالی بابت ماه رمضان آتی در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر دادند.

از جمله آنها «یوآو زیتون»، خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» است که به نقل از نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد که «حماس احتمالا از مهمترین موسم مسلمان‌ها به عنوان فرصتی برای تشدید جنگ استفاده می‌کند.»

زیتون گفت، در مرحله آتی دو مساله اصلی محور گفتگوهای نهادهای امنیتی خواهند بود، اولی ممانعت از ورود ۱۰۰ هزار کارگر فلسطینی به اراضی اشغالی برای کار و دومی تعداد نمازگزارانی که در ماه رمضان اجازه ورود به مسجد الاقصی را خواهند یافت.

«شین‌بت» و ارتش رژیم صهیونیستی در دو ماه گذشته توصیه کردند که مسوولان سیاسی ورود ۱۰۰ هزار کارگر فلسطینی به اراضی اشغالی را برای کار تایید کنند.

در این توصیه‌ها تاکید شده، با توجه به مطالب مطرح شده درباره آمادگی گروه‌های مقاومت برای تشدید اوضاع در دوره‌های آتی تا ماه رمضان، چنین اقدامی می‌تواند عاملی بازدارنده در کرانه باختری بوده و شانس برقراری آرامش را بهبود ببخشد.

اما به گفته زیتون، با توجه به مخالفت شدید بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم، بحث و مناقشه کابینه امنیتی و کابینه اقتصادی همراه با رویکردهای مبهم شورای امنیت داخلی منتقل شد تا اینکه کمرنگ و تعلیق شد.

زیتون به نقل از برخی منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به صورت آزمایشی با ورود چند هزار کارگر به شهرک‌ها و زیرساخت‌های مهم در اراضی اشغالی جهت کار موافقت شد اما زمانی برای انجام گفتگوی جدید درباره این موضوع حساس و مهم تعیین نشد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha