• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111611735
  • خبرنگار : 71496

مداخله اسموتریچ برای ممانعت از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شهرک‌نشین‌ها

مداخله اسموتریچ برای ممانعت از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه شهرک‌نشین‌ها

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از بانک‌های این رژیم خواست تحریم‌هایی را که آمریکا علیه چهار شهرک‌نشین در کرانه باختری اشغالی اعمال کرده، اجرا نکنند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که بانک «لومی» تصمیم گرفت حساب بانکی یکی از شهرک‌نشین‌های هدف تحریم‌های آمریکا را در راستای عمل به این تصمیم آمریکا مسدود کند، این مساله بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا با مداخله‌ای اضطراری در فعالیت‌های این بانک، مانع از اجرای این تصمیم شود.

این شبکه عبری زبان در ادامه گزارش خود آورد، ۲ تن از آن چهار شهرک‌نشین حساب‌هایی در بانک «پوعلیم» دارند و این بانک هنوز تصمیم نگرفته به موجب تحریم‌های آمریکا چه اقداماتی را در این خصوص در پیش بگیرد، اما اسموتریچ نگران «تاثیر دومینویی» است که ممکن است تحریم‌های آمریکا برای شهرک‌نشین‌های مورد هدف داشته باشد.

اسموتریچ در تلاش برای ممانعت از اینکه بانک‌های رژیم صهیونیستی اقدامات مشابهی را در پیش بگیرند، به سراغ ناظر بانک‌ها در وزارت دارایی این رژیم رفت و از او خواست این توضیح را برای تمامی بانک‌ها صادر کند که «تصمیم آمریکا نباید هیچ چیزی را از منظر قوانین اسرائیل تغییر دهد».

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در گفت وگویی با ناظر بانک‌ها در این وزارتخانه گفت: این غیر قابل قبول است، یک شهروند «اسرائیلی» در بانکی «اسرائیلی» هیچ اصلی در قانون وجود ندارد که بر اساس آن بتوان او را از دسترسی به پولش محروم کرد، در این موضوع به عنوان وزیر دارایی ورود خواهم کرد و آنچه را لازم است، انجام خواهم داد.

اما برخی مسؤولان بانک‌های رژیم صهیونیستی اظهار کردند که با توجه به تعاملات بانکی که با طرف‌های آمریکایی دارند، ملزم به اجرای تصمیماتی هستند که آمریکا به موجب تحریم‌هایش علیه چهار شهرک‌نشین، آنها را اعمال کرده و در غیر این صورت آنها نیز در معرض تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار خواهند گرفت.

در مقابل اسموتریچ تاکید کرد که برای جلوگیری از آسیب به معامله‌های مالی شهرک‌نشین‌ها در بانک‌های رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد حتی اگر این امر نیازمند تصویب قوانین ویژه‌ای در این زمینه باشد.

وزارت خارجه آمریکا پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعمال تحریم‌های جدیدی علیه چهار شهرک‌نشین به نام‌های «دیوید چاسدی، عینان تنجیل، شالوم زیخرمن، ینون لوی» را اعلام کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد، «چاسدی به دلیل هدایت برخی شورش‌ها در شهرک حواره (در شمال کرانه باختری اشغالی) که آسیب گسترده‌ای را به اموال وارد کرد و حملات به غیرنظامیان فلسطینی که به کشته شدن یکی از آنها ختم شد، تحریم می‌شود، همچنین تنجیل که در یورش‌ها به زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها دست داشته و در نتیجه آن تعدادی زخمی شدند، تحریم می‌شود، یک ویدیو نیز نشان می‌دهد که زیخرمن به تعدادی از فعالان صهیونیست حمله کرده و سعی داشته شیشه‌های خودروهایشان را هنگام عبور از کرانه باختری بشکند و در ادامه ۲ تن از آنها را محاصره و زخمی کرده است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha