• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111511232
  • خبرنگار : 71516

رام‌الله خواهان اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه بن گویر شد

رام‌الله خواهان اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه بن گویر شد

وزارت خارجه فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان خواهان تحریم‌های بین‌المللی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شد و تأکید کرد این وزیر تندرو تهدید مستقیمی علیه امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اظهارات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال را محکوم و آن را نژادپرستانه و تحریکی آشکار در جهت ادامه کشتار مردم غزه و بیرون راندن آن‌ها با زور از سرزمین و وطن خود دانست.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: بن گویر با تکرار اظهارات تحریک آمیز خود آشکارا دولت آمریکا و مواضع آن و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره حمایت از غیرنظامیان فلسطینی را به چالش می‌کشد. پیامدهای چنین مواضعی از سوی این وزیر تندرو و امثال وی بسیار خطرناک است. بن گویر صفت انسان بودن را از شهروندان غزه گرفته است و با مردم ما در غزه به عنوان انسانی‌هایی برخورد نمی‌کند که مستحق کمترین میزان از خدمات و نیازهای اساسی مثل آب، غذا، سوخت، برق، دارو، معالجه و حمایت در برابر قتل و بمباران هستند. بن گویر این را در مصاحبه‌اش با وال استریت ژورنال گفت. وی گفت که غیرنظامیان در غزه چنین حق و حقوقی ندارند و نباید کمک‌های بشردوستانه برای آن‌ها در سایه جنگ ارسال شود. بن گویر می‌خواهد شهروندان ما در غزه اگر از بمباران جان سالم به در بردند از گرسنگی و تشنگی بمیرند. او بهانه‌های واهی را برای قانع کردن خود و دیگران درباره ضرورت عدم ارائه کمک‌های انسانی فوری به غیرنظامیان می‌آورد.

در این بیانیه آمده است: بن گویر برای بیش از ۲ میلیون فلسطینی در غزه هیچ ارزشی قائل نیست و خواهان ممانعت از رسیدن کمک‌ها به دست آن‌هاست و همیشه خواهان تشدید وضعیت انسانی در غزه است طوری که دیگر غیرقابل سکونت و زندگی باشد و ساکنان مجبور شوند از آنجا کوچ کنند. وقتی هم که شرایط فاجعه بار موجب کوچ مردم ما نشد بن گویر در مصاحبه‌اش پیشنهاد کمک‌های مالی برای قانع کردن آن‌ها به مهاجرت تحت عنوان مهاجرت داوطلبانه را می‌دهد. از نظر فرهنگ نژادپرستانه بن گویر این مساله بر تمام ملت فلسطین حتی ساکنان کرانه باختری نیز منطبق است و این یک مهاجرت داوطلبانه نیست بلکه مهاجرتی اجباری تحت قدرت اشغالگران و کشتار و تخریب کامل غزه یا مهاجرت با پیشنهادات مالی است. نتیجه این است که بن گویر خواهان ادامه جنگ نسل کشی و قطع کمک‌ها و تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت است و این ناکام گذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت و حکم دیوان لاهه است. ما خواهان تحریم‌های بین‌المللی بازدارنده علیه بن گویر هستیم چراکه وی تهدید مستقیمی علیه امنیت و ثبات منطقه است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته بود: باید ساکنان غزه را به مهاجرت داوطلبانه تشویق کنیم و برای این کار باید انگیزه‌های مالی ایجاد کنیم. من با هرگونه توافقی با حماس که شامل آزادی هزاران فلسطینی یا پایان دادن به جنگ قبل از شکست کامل حماس باشد، مخالف هستم.

وی گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به جای اینکه حمایت کامل از ما به عمل آورد کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه می‌دهد و این سوخت و کمک‌ها به دست حماس می‌رسد. اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا بود رفتار آمریکا کاملا فرق می‌کرد. به نظر من دولت بایدن در تلاش‌های نظامی اسرائیل کارشکنی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha