• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402111107945
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بخشدار زواره:

بخشداری زواره از رساله دکتری و پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت می‌کند

بخشداری زواره از رساله دکتری و پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت می‌کند

ایسنا/اصفهان بخشدار زواره گفت: بخشداری زواره تصمیم گرفته است با هدف ایجاد زیرساخت علمی فرآیندهای توسعه از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری حمایت کند.

حسین کبریایی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اولین بار در شهرستان اردستان بخشداری زواره تصمیم گرفته است با هدف ایجاد زیرساخت علمی فرآیندهای توسعه از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری حمایت کند.

وی افزود: در حکمرانی باید برنامه‌ریزی شود که چگونه می‌توان بدنه دولت را با بدنه جامعه پیوند داد زیرا بخش تأثیرگذار جامعه نخبگان هستند که تحولات جامعه را می‌توانند جلو ببرند.

بخشدار زواره گفت: بخش زواره از لحاظ نخبگی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد به نحوی که با یک حساب سرانگشتی حدود ۶۰۰ پزشک و ۳۰۰ استاد دانشگاه در بالاترین سطح علمی متعلق به آب و خاک زواره هستند. به عبارتی دیگر از ۸۵۰۰ جمعیت کنونی حدود ۱۰ درصد نخبه هستند که یک آمار بسیار خوب است.

کبریایی زاده با بیان اینکه بخش عظیمی از همین نخبگان خیران زواره را تشکیل دادند، گفت: اگر امروز شاهد فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف و یا برنامه‌هایی در حد استانداردهای کشوری در بخش زواره هستیم ریشه اصلی آن به دلیل وجود نخبگان است.

وی تصریح کرد: معتقدیم به این قسمت از جامعه باید بیشتر توجه کرد زیرا همین افراد هستند که فرایند پیشرفت یک منطقه را پیش می‌برند. ارتباط حکمران، دولت و نمایندگان دولت با نخبگان در زواره می‌تواند تعیین کننده باشد.

بخشدار زواره یکی از دلایل تأخیر در توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق روستایی را نبود پشتوانه علمی و پیگیری امور از طریق آزمون و خطا عنوان کرد و گفت: بخشداری زواره در نظر دارد در هر سال تحصیلی از تعداد سه رساله دکتری و سه پایان‌نامه کارشناسی ارشد حمایت مالی کند و همچنین در صورتی که رساله و پایان‌نامه مربوطه قابلیت چاپ در قالب کتاب را داشته باشد، هزینه آن را تقبل کند.

کبریایی زاده با بیان اینکه موضوع پایان‌نامه‌هایی که مورد حمایت بخشداری زواره قرار خواهد گرفت توسعه پایدار در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... خواهد بود، گفت: میزان حمایت مالی از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به ترتیب ۷۵۰ و ۱۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha