• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402111007613
  • خبرنگار : 50123

طی ۹ ماهه امسال صورت گرفت

توزیع ۳۶ هزار تن آرد روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری

توزیع ۳۶ هزار تن آرد روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۹ ماهه امسال ۳۶ هزار تن آرد روستایی و عشایری توسط شبکه تعاون روستایی توزیع شد، همچنین حدود ۱۳ میلیون لیتر مواد سوختی از جمله نفت سفید و گازوییل و حدود ۸۰۰۰ تن کود شیمیایی تامین و توزیع شده است.

محسن کریمی ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی با ادارات تابعه با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰۰ تن و امسال ۲۲ هزار تن خرید تضمینی توسط شبکه تعاون روستایی استان انجام شده که خرید تضمینی از رشد سه برابری نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

وی افزود: طی ۹ ماهه امسال ۳۶ هزار تن آرد روستایی و عشایری توسط شبکه تعاون روستایی توزیع شد، همچنین حدود ۱۳ میلیون لیتر مواد سوختی از جمله نفت سفید و گازوییل و حدود ۸۰۰۰ تن کود شیمیایی تامین و توزیع شده است.

کریمی در خصوص تامین و توزیع میوه شب عید، تصریح کرد: سهمیه استان از سیب درختی ۲۰۰ تن و پرتقال شمال ۳۲۰ تن است که برای نخستین بار ۱۵۰ تن از سهمیه سیب درختی از محصول استان تامین شده است، همچنین برای ماه رمضان ۵ تن خرما پیش بینی و خریداری شده که در سردخانه موجود است.

همچنین محمد محمودی، مدیرکل امور عشار چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آخرین سرشماری جمعیت عشایری استان ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار است، بالغ بر ۶۰ هزار نفر از جمعیت عشایر که برون کوچ بوده در شهرستان کوهرنگ مستقر هستند.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار تن آرد و ۱۶۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی در سال جاری بین عشایر استان توزیع شد، البته ۱۰۰۰ تن نهاده جدید به صورت قرارداد ۶ ماهه در حال ترخیص بوده که میان عشایر خوزستان توزیع شود.

محمودی احداث جاده گزستان_سه جو_ گاوشیر به طول ۱۲ کیلومتر به همت گروه‌های جهادی، اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار  از محل اعتبارات ارزش افزوده به جاده پنبه‌کال بعد از هفت سال تعطیلی و تخصیص پنج میلیارد تومان دیگر برای ادامه پروژه، پیش‌بینی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای پل قلعه درویش، بازگشایی ایلراه های عشایری در ابتدای فصل ییلاق، خریداری دو دستگاه لودر به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های عمرانی سال جاری بیان کرد و گفت: قرار است تخصیص ۵ دستگاه تانکر آبرسان انجام شود که با تحویل آن‌ها، تعداد تانکرهای عشایری به ۱۲ تانکر افزایش می‌یابد.

در ادامه حسن جهانبازی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: طی یک سال گذشته بعد از گذشت ۱۴ سال مرکز تحقیقات شیلات آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: از فعالیت‌های شاخص سالانه نظارت بر تولید بذرهای گواهی‌شده، مادری و پرورشی است که سال گذشته میزان تولید بذر در طبقات مختلف حدود ۲۲۰۰ تن به بیش از ۴۱۰۰ تن در سال جاری رسیده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری افزود: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ۴۵ اقدام شاخص و اثرگذار پژوهشی در بخش کشاورزی به زودی رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، ایجاد بزرگترین مزرعه تولید غده و بذر موسیر به صورت مکانیزه با هدف افزایش تولید این گیاه اقتصادی از دیگر اقدامات شاخص است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha