• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111007513
  • خبرنگار : 50570

تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی در دهه فجر

تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی در دهه فجر

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: مراکز کانون پروش فکری در شهرها، بخش‌‎ها و مناطق محروم روستایی و شهری خراسان رضوی از ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ ماه به مناسبت ۴۵سالگی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان است.

ابراهیم زره‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: ویژه برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در شهرهای مختلف، همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نواختن زنگ انقلاب، برگزاری جشن‌های ویژه ایام‌الله دهه مبارک فجر را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های کانون پروش فکری کوکان و نوجوان استان در مشهد در ایام دهه فجر ادامه داد: مهرواره به رنگ انقلاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در مشهد است که همزمان با دهه فجر در قالب‌های نقاشی، شعر و داستان پذیرای آثار کودکان و نوجوانان است و  در روز ۲۲ بهمن در مسیر راهپیمایی از آثار برگزیده تقدیر می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اضافه کرد: از جمله ویژه‌برنامه‌های مراکز فرهنگی و هنری استان که در ایام دهه فجر تدارک دیده شده می‌توان به پویش کتابخوانی کودک و والدین با موضوع کتاب‌های انقلابی، برگزاری جلسات نقد با حضور شاعران انقلابی، جشن مشترک با اداره کل بهزیستی استان ویژه ۱۲ بهمن‌ماه برای کودکان و نوجوانان آسیب پذیر، ویژه برنامه تماشاخانه سیار برای کودکان محروم و آسیب‌دیده در ایام دهه مبارک فجر، اجرای ۴۵ قصه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل قصه‌گویی و بیان خاطرات مبارزات شخصیت‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد.

زره ساز ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا رویدادی تحت عنوان رویداد کودک و شاهنامه به عنوان یک رویداد حماسی در حوزه کودک از اوایل دهه فجر به صورت مشترک با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد برگزار کنیم .

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری نمایشگاه بازی و کاردستی، تهیه و انتشار کلیپ اقوام خراسانی، تهیه و انتشار کلیپ شعر انتظار با حضور اعضاء و مربیان شاعر، ویژه برنامه رصد آسمان به مناسبت روز ملی فناوری فضایی، برپایی جشن دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی سراسر استان و برپایی ایستگاه به رنگ انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان خراسان رضوی اضافه کرد: در نظر داریم تا از مراکز فرهنگی هنری استان بازدید و نشست حوزه‌ای در ایام دهه فجر برگزار کنیم زیرا که برگزاری این نشست‌ها یکی از نقاط عطف در برنامه‌ریزی مراکز استان است و باعث می‌شود تا هم‌افزایی مربیان و کارشناسان در این نشست‌ها منشاء اتفاقات و فعالیت‌های موثری برای کودکان و نوجوانان باشد.

زره ساز ادامه داد: با توجه به جلساتی که در کمیته کودک و نوجوان و دستگاه‌های عضو این کمیته برگزار شد برنامه‌های متنوعی از جمله روایت پیشرفت، اجرای تئاتر، لیگ اکران، تحلیل فیلم، شروع رویداد ملی سفر قهرمان، اردوی صعود و شروع رویداد استانی بازیستا و... ارائه خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مراکز کانون پروش فکری در شهرها، بخش‌ها و مناطق محروم روستایی و شهری خراسان رضوی از ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ماه به مناسبت ۴۵سالگی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha