رحیم شوقی امروز، ۹ بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به استفاده رینگ دور شهرها برای حمل و نقل بار و جا به جایی مسافر، اظهار کرد: با توجه به وسعتی که پروژههای رینگ شهری به لحاظ کلان محوری دارند، به طور معمول وزارت راه و شهرسازی این طرحها را انجام میدهد.
وی به اجرای پروژههای رینگ شهرهای لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه و بخش پره سر تالش توسط وزارت راه و شهرسازی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت به طور قطع نیاز به اعتبارات ملی یا سرمایهگذاریهای کلان دارد.
شهردار رشت با بیان اینکه پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت از جاده لاکان، جاده فومن، پیربازار و جاده انزلی و مسیر لاهیجان میگذرد و دوباره به میدان امام علی(ع) و میدان گیل منتهی می شود، تصریح کرد: احداث رینگ ۹۰ متری موجب میشود ترافیک به جریان اصلی تردد داخل شهر وارد نشده و لذا کاهش ترافیک شهری را به همراه دارد.
شوقی دور دوم سفر رئیس جمهور به گیلان را فرصت مغتنمی برای قرار گرفتن اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر در مصوبات سفر ذکر کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در بستر وحدت رویه، بتوانیم این پروژه را با بهرهگیری از اعتبارات ملی در چند فاز اجرایی کنیم.
به گزارش ایسنا، رینگ ۹۰ متری همان کمربندی است که دور شهر رشت طراحی شده، به طوری که از میدان گیل شروع میشود، تمام شهر را دور میزند و دوباره به همان میدان گیل میرسد.
انتهای پیام
نظرات