• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402110906174
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه نجف آباد:

بصیرت‌افزایی برای مشارکت سیاسی وظیفه همگانی است

بصیرت‌افزایی برای مشارکت سیاسی وظیفه همگانی است

ایسنا/اصفهان امام جمعه نجف‌آباد گفت: همه وظیفه بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین برای مشارکت سیاسی در انتخابات دارند تا عظمت اتحاد ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این برهه از زمان که دشمن تقریباً ۲ سال برای ایجاد یاس و ناامیدی و تفرقه در بین ملت ایران کار کرده، حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی دلبستگی به نظام را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن در این ۲ سال جنگ ترکیبی و ایجاد تفرقه و فاصله بین مردم را دنبال می‌کرد، افزود: آنان خواهان اتحاد و انسجام ملی نیستند تا در تفرقه اهداف خود را محقق کنند.

امام‌جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه در این مقطع زمانی و انتخابات پیش رو مشارکت سیاسی نیاز است، خاطرنشان کرد: همه علاوه بر حضور خود در پای صندوق‌های رأی، وظیفه بصیرت افزایی و جهاد تبیین برای مشارکت سیاسی در انتخابات را دارند.

وی ادامه داد: حضور حماسی در انتخابات وظیفه ضروری بوده تا عظمت اتحاد ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

به گفته حجت‌الاسلام حسناتی برگزاری انتخابات سالم، امن و پرشور همت و تلاش جمعی را می‌طلبد که مسئولان برگزار کننده یک نقش دارند و عموم مردم نیز در دعوت دیگران به این عرصه مأموریت دیگری خواهند داشت.

وی یادآور شد: رعایت اخلاق و ادب در رقابت انتخابات توسط کاندیدا و حامیان آنان نیز به آرامش انتخابات و ایجاد همبستگی ملی کمک می‌کند.

امام‌جمعه نجف‌آباد بداخلاقی‌های انتخاباتی را باعث ناراحتی و ناامیدی مردم دانست و گفت: نباید در فضای پرشور انتخاباتی چنین رفتارهایی رقم بخورد، بلکه کاندیداها و حامیانشان تنها باید به بیان دیدگاه‌ها بپردازند.

وی زمینه‌سازی رقابت سالم برای انتخابات پرشور را لازم دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره برای اقتدار نظام پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و بر مبنای اخلاق و قانون رأی داده‌اند و متولیان امر باید به حفظ رأی مردم به عنوان حق‌الناس توجه کنند.

حسناتی حضور پرشور در انتخابات را فرصتی برای گذر از مشکلات دانست و گفت: با انتخاب بهترین افراد به تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری خوب در مجلس کمک می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha