محمدمهدی رزمجو امروز، ۷ بهمنماه با اعلام این خبر گفت: مدیران کنترل کیفیت، نمایندگان ادارهکل استاندارد در واحدهای تولیدی و خدماتی هستند که وظیفه حضور تمام وقت و انجام بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول حین ساخت، محصول نهایی و شرایط نگهداری در تمام مراحل تولید را به عهده دارند.
وی تصریح کرد: یکی از الزامات دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط واحد تولیدی یا خدماتی، بهکارگیری مدیر کنترل کیفیت مورد تأیید استاندارد است و هر واحد تولیدی برای هر شیفت کاری خود ملزم به بهکارگیری یک نفر مدیر کنترل کیفیت است.
مدیرکل استاندارد فارس گفت: برای اجرای دقیق وظایف و دستورالعملهای مرتبط با فعالیت مدیران کنترل کیفیت، پرونده مدیران کنترل کیفیت که مشمول یکی از موضوعات ماده ۱۵ آئیننامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران QC شده باشند، در جلسات کارگروه ماده ۷ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: مدیران کنترل کیفیت تأیید شده در جلسات این کارگروه، قبل از شروع کار خود لازم است دورههای آموزشی تخصصی و عمومی شامل قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر را تحت نظارت ادارهکل استاندارد استان با موفقیت سپری کنند و سپس وظایف کنترل کیفی خود را در شرکتهای تولیدی و خدماتی بر عهده گیرند.
رزمجو افزود: در مواد قانونی مرتبط با کارگروه ماده ۷ مطابق آییننامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، این کارگروه وظیفه بررسی مغایرت رشته تحصیلی مدیر کنترل کیفیت برای فرآورده درخواستی با داشتن شرایط اعلامشده، شکایات واصله از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی از عملکرد مدیران کنترل کیفیت، تخلفات مدیران کنترل کیفیت و اعمال تنبیهات (مطابق ماده ۱۵ آییننامه فوقالذکر)، اختلاف مدیرعامل و مدیرکنترل کیفیت در حدود وظایف ماده ۹ را بر عهده دارد.
انتهای پیام
نظرات