• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402110704617
  • خبرنگار : 50444

میزبانی خراسان شمالی از ۱۰ استان در همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت

میزبانی خراسان شمالی از ۱۰ استان در همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت

ایسنا/خراسان شمالی جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در امور اقشار گفت: خراسان شمالی میزبان ۱۰ استان کشور در همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت خواهد بود.

سرهنگ محمد براتی امروز (هفتم بهمن ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت از نهم بهمن ماه به میزبانی خراسان شمالی آغاز می‌شود و در آن، میزبان گروه‌هایی از ۱۰ استان کشور خواهیم بود که برادران اهل سنت در آنها هستند.

وی مدت برگزاری این همایش ملی را سه روز اعلام کرد و افزود: ۱۶ گروه از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان، زنجان، گلستان، گیلان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و هرمزگان در این همایش حضور دارند. چهار گروه متعلق به خراسان شمالی است.

به گفته او، گروه‌های حاضر در این همایش ملی به تک‌نوازی، شعرخوانی، نغمه‌سرایی دسته‌جمعی با دف، تار و ... در مدح پیامبر گرامی اسلام خواهند پرداخت.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در امور اقشار با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر در قالب این گروه‌ها وارد استان خواهند شد، گفت: هدف از برگزاری این همایش ملی، افزایش همدلی بین اقوام به‌ویژه برادران اهل سنت و شیعه است و این همایش در آستانه عید مبعث به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: افتتاحیه این همایش دوشنبه در دانشگاه پیام نور برگزار می شود. اجرای گروه‌ها در روز دوم ادامه می‌یابد و اختتامیه نیز ۱۱ بهمن ماه در سومین روز از این همایش ملی با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار می‌شود.

براتی اظهار کرد: خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که جمعیت اهل سنت چشمگیری دارد. بنابراین از اهالی سه شهرستان دارای بیشترین جمعیت اهل تسنن از جمله بجنورد، راز و جرگلان و سملقان برای حضور در این همایش دعوت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha