• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110704376
  • خبرنگار : 71610

داستان دیگری از شهادت «پرچم سفیدهای غزه»

داستان دیگری از شهادت «پرچم سفیدهای غزه»

فیلم تیراندازی و شهادت یک مادربزرگ فلسطینی در غزه در حالی که پرچم سفید در دست داشته یکی از تعداد فزاینده‌ای است که نشان می‌دهد غیرنظامیان غیرمسلح پرچم‌های سفید در دست در غزه به ضرب گلوله کشته می‌شوند. ناظر حقوق بشر یورو-مد مستقر در ژنو گفته است که در حال بررسی ۹ مورد از این قبیل کشتارها هستند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی ان ان چهار مورد از جمله شهادت «هاله خریس» مادربزرگ ۵۷ ساله را بررسی کرده است.

ارتش صهیونیسیت مدعی است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان انجام می دهد، اما سربازانش به مردمی که پرچم سفید را تکان می‌دادند شلیک کرده و قوانین درگیری را نقض کرده‌اند.

ویدئوی دیگری که قبلا توسط سی ان ان گزارش شده بود، نشان می‌دهد که مرد جوانی روی زمین پس از اصابت گلوله هنگام تلاش برای تخلیه شهر غزه، روی زمین نشسته است. پدرش که پرچمی سفید در دست داشت، روی بدنش گریه می کرد. ارتش صهیونیستی به درخواستسی ان ان برای اظهار نظر پاسخی نداد.

پیشتر نیز دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرده بود نیروهای رژیم صهیونیستی یک کودک ۱۴ ساله و برادر ۲۰ ساله‌اش را در خان یونس در مقابل چشمان پدر و مادر و بقیه اعضای خانواده به شهادت رساندند. «ناهض عادل بربخ» ۱۴ ساله روز چهارشنبه درحالی که در دستش یک پرچم سفید بود از خانه خارج شد، اما تک تیراندازهای اسرائیلی او را هدف قرار دادند. او زمانی که یک تیر خورده بود سعی کرد از زمین بلند شود، اما تک تیرانداز اسرائیلی تیر دوم را شلیک کرد. وی باز هم تلاش کرد تا بلند شود، اما با شلیک تیر سوم به شهادت رسید.

سارا خریس نوه هاله از روزی که مادربزرگش به شهادت رسیده می‌گوید: او همراه با گروهی از مردم با نوه‌اش، تِیم ۴ ساله در خیابانی پر از آوار در محله الرمال با پرچم سفیدی در دست دیگرش حرکت می‌کرد، چند ثانیه بعد صدای تیری بلند شد و هاله روی زمین افتاد.

داستان دیگری از شهادت «پرچم سفیدهای غزه»

آن لحظه غیر قابل تصور در دوربین ثبت شد. این ویدئو در اوایل ماه جاری در گزارشی توسط وب سایت خبری میدل ایست آی منتشر شد.

این اقدام غیرانسانی موجی از خشم نسبت به اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را به همراه داشته‌است.

سارا و سایر اعضای خانواده‌اش می گویند که هاله علیرغم آنچه آنها به عنوان توافقی برای ایجاد گذر امن برای آنها از محله محاصره شده توصیف کردند، توسط نیروهای صهیونیست هدف گلوله قرار گرفت.

ارتش صهیونیستی درباره ادعای این خانواده اظهار نظری نکرده است، اما تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های مربوط به همان دوره که توسط سی‌ان‌ان بررسی شده نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی در این منطقه مستقر شده‌اند، از جمله در مدرسه‌ای در فاصله ۲۰۰ متری (حدود ۶۵۰ فوت) پایین جاده، به سمت غرب جایی که هاله کشته شد. خانواده هاله گفتند تانک‌ها نیز در جاده مقابل او، به سمت جنوب، مستقر بودند. خانواده خریس می‌گویند که به آنها گفته شد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یک مسیر تخلیه را در جاده‌ای که به سمت جنوب می‌رود ترتیب داده است.

داستان فرار خانواده خریس آشفتگی طرح‌های تخلیه و انتخاب‌های غیرممکنی را که صدها هزار فلسطینی مجبور به انجام آن‌ها هستند، روشن می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha