• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402110201466
  • خبرنگار : 71516

حماس: اشغالگران با حملات عمدی جنایت جدیدی علیه آوارگان در خان یونس مرتکب شدند

حماس: اشغالگران با حملات عمدی جنایت جدیدی علیه آوارگان در خان یونس مرتکب شدند

جنبش حماس اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن عمدی پناهگاه‌ها مرتکب جنایت جدیدی علیه آوارگان در خان یونس شد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن عمدی پنج پناهگاه‌ مرتکب جنایت جدیدی علیه آوارگان در خان یونس شد که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از آن‌ها شد. ارتش اسرائیل پیش از این از شهروندان خواسته بود به این مراکز پناه ببرند و مدعی شده بود که این اماکن امن هستند. اما بعدا مرتکب این جنایت شنیع در راستای ادامه نسل کشی در حق غیرنظامیان در غزه با حمایت مداوم دولت آمریکا شد.

به نقل از خبرگزاری شهاب، در این بیانیه آمده است: سازمان ملل و جامعه بین‌المللی مسؤولیت سیاسی و تاریخی ادامه جنایت‌های هولناک صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان را برعهده دارند. ما از تمام کشورهای آزاده و کشورهایی که به ارزش‌های عدالت و آزادی اهمیت می‌دهند می‌خواهیم برای پیگرد رهبران اشغالگر در برابر دادگاه‌های بین‌المللی و محاکمه آن‌ها به خاطر جنایت‌هایشان علیه ملت فلسطین و تمام بشریت اقدام کنند.

جنگ در غزه درحالی امروز وارد صد و هشتمین روز خود شد که جنگنده‌های اشغالگران حملات خود را به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه تشدید کرده‌اند.

پیش از این وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران در غرب خان یونس جنایات هولناکی مرتکب شده‌اند. ده‌ها شهید و مجروح همچنان در نقاط و جاده‌ها هستند. اشغالگران اسرائیل از حرکت آمبولانس‌ها برای خارج کردن شهدا و مجروحان در غرب خان یونس جلوگیری می‌کنند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲۰ کشتار در غزه شده‌اند که ۱۹۰ شهید و ۳۴۰ زخمی در پی داشته‌است.

این وزارتخانه افزود: همچنان قربانیان زیر آوار به جا مانده از بمباران و جاده‌ها هستند و هیچ تیم امدادی نمی‌تواند به آنها برسد.

این وزارتخانه در اعلام آخرین آمار شهدای غزه گفت: تعداد شهدا به ۲۵ هزار و ۲۹۵ تن و تعداد مجروحان به ۶۳ هزار تن از ۷ اکتبر رسیده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha