• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402110201186
  • خبرنگار : 71290

کارشناس مسائل فلسطین: رژیم صهیونیستی باید به خواسته‌های مقاومت تن دهد

کارشناس مسائل فلسطین: رژیم صهیونیستی باید به خواسته‌های مقاومت تن دهد

سیدجعفر رضوی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تحمل این اندازه فشار داخلی و بین‌المللی را ندارد و باید به خواسته‌های مقاومت تن دهد و از طریق دیپلماسی نسبت به تبادل اسرا آن هم با شروطی که مقاومت تعیین می‌کند، اقدام کند.

در حالی که بیش از ۱۰۰ روز از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد بیش از ۲۵ هزار نفر شهید و تعداد زیادی مجروح شده اند و همچنان حملات این رژیم در نوار غزه ادامه دارد. 

بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی که در این مدت متوقف نشده با ادامه تشدید فاجعه انسانی در نوار غزه و کارزار قحطی که اشغالگران از روز اول جنگ با تحمیل محاصره شدید آغاز کرده‌اند، همراه است و اجازه نمی‌دهند کمک‌ها به طور منظم وارد شود و به طور کامل کمک‌ها را از شمال نوار غزه قطع کرده‌اند.

سید جعفر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحت فشار قرار گرفتن رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مقاومت در منطقه و استیصال این رژیم گفت: رژیم صهیونیستی به شدت به دلیل اقداماتش در غزه و جنایت‌هایش در منطقه و ترور فرماندهان مقاومت تحت فشار قرار گرفته است. البته مقاومت پیش از این حملاتی را علیه این رژیم انجام داده بود. از سوی دیگر اسرائیل در دریا توسط انصارالله یمن تحت فشار قرار دارد و با توجه به شرایط فعلی حتی آمریکا از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا به هر طریقی شده جنگ را متوقف کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: مجموع این تحولات نشان می دهد رژیم صهیونیستی بیشتر از این توان تحمل این اندازه فشار را ندارد و قاعدتا باید به خواسته‌های مقاومت تن دهد و از طریق دیپلماسی نسبت به تبادل اسرا آن هم با شروطی که مقاومت تعیین می‌کند، اقدام کند.

کارشناس مسائل فلسطین: رژیم صهیونیستی باید به خواسته‌های مقاومت تن دهد

رضوی یادآور شد: اخیرا رسانه‌های صهیونیستی اخباری را مبنی بر از سرگیری مذاکره برای تبادل اسرا مطرح کرده‌اند اما زمان به نتیجه رسیدن آن مشخص نیست، در هر حال آنچه مشخص است این‌که صهیونیست‌ها باید به خواسته‌های مقاومت تن دهند.

وی ادامه داد: همچنین طی روزهای اخیر بازرس اسبق ارتش این رژیم در اظهاراتی بیان کرده که چاره‌ای جز تن دادن به مذاکره برای آزادی اسرا ندارند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات جنگ طلبانه ای اعلام کرده «غزه باید خالی از سلاح و تحت کنترل کامل امنیتی اسرائیل باشد. برای کنترل کامل امنیتی اسرائیل بر کل قلمرو غرب رود اردن تعامل نمی‌کنیم».

نتانیاهو همچنین تاکید کرد: «این اصرار من است که سال‌ها مانع از تشکیل کشور فلسطین شده است که می‌توانست یک تهدید وجودی برای اسرائیل باشد. با وجود فشارهای بین‌المللی و داخلی، به موضع خود درباره تشکیل کشور فلسطینی ادامه می‌دهم».

همچنین یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد ارتش عملیات خود در خان‌یونس را گسترش و به بمباران غزه تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داد.

کارشناس مسائل فلسطین: رژیم صهیونیستی باید به خواسته‌های مقاومت تن دهد

رضوی کارشناس مسائل فلسطین در ادامه  به پاسخگویی رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه در پی شکایت آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: در صورتی که این مساله در دادگاه جنایی نیز طرح شود وضعیت برای رژیم بغرنج‌تر خواهد شد و نظام حقوق بین الملل رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار خواهد داد.

رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اقدامات باعث انزوای بین‌المللی رژیم شده و آن را در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی با چالش‌های جدی مواجه می‌کند و در آینده رژیم صهیونیستی ناچار خواهد شد به سمت روش‌های نرم‌تر در عرصه بین‌المللی حرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۳ ۱۸:۱۸

جنگ طلبان آمریکا، انگلیس و اروپا را به دادگاه لاهه احضار کنید.