• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402110100441
  • خبرنگار : 50652

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

حمایت از اطفال و نوجوانانِ در معرض خطر

حمایت از اطفال و نوجوانانِ در معرض خطر

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان یکی از مهمترین بخش‌های مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور را «دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان» عنوان کرد و افزود: دفتر مذکور گزارش گیری، رصد، مداخله فوری قضائی و ایجاد شرایط مناسب در خانواده برای اطفال و نوجوانان در معرض خطر را در دستور کار دارد.

حیدر آسیابی ظهر امروز، یکم بهمن ۱۴۰۲ در آیین افتتاح چهارمین مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور در گرگان با عنوان «شوق زندگی» که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مدیران استانی در محل سالن ورزشی شهید علیمحمدی گرگان برگزار شد با بیان اینکه تمام فعالیت‌های قضایی، حمایتی، اجتماعی و ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی در قالب این مجتمع  متمرکز می‌شود، اظهار کرد: اقدامات این مجتمع در حوزه کودکان و زنان در سازمان‌هایی اعم از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و انتظامی با نظارت دادستانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محیط این مجتمع براساس نیاز کودکان طراحی شده است، عنوان کرد: دو شعبه دادسرای گرگان شامل شعبه سرپرستی و شعبه دادیاری در این مجتمع مستقر بوده و تمامی پرونده‌های مربوط به حوزه کودکان، دختران و زنان آسیب دیده و نیازمند و حمایت‌های حقوقی و قضایی به جای دادسرا به این مجتمع ارجاع داده می‌شود.

حمایت از اطفال و نوجوانانِ در معرض خطر

رئیس کل دادگستری گلستان با توضیح اینکه یک نماینده از تمام دستگاه‌های حمایتی استان، خیران و مددکاران اجتماعی نیز در این مجتمع مستقر می‌شوند، گفت: اقدامات مورد نیاز به صورت متمرکز برای حمایت از مراجعان به این مرکز انجام می‌شود.

آسیابی یکی از مهمترین بخش‌های این مجتمع  را دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: گزارش گیری، رصد، مداخله فوری قضائی، ایجاد شرایط مناسب در خانواده برای اطفال و نوجوانان در معرض خطر از مهمترین اقدامات این دفتر است.

وی در پایان با تأکید بر مهم بودن شرایط مناسب خانواده برای اطفال و نوجوانان به اقدامات دیگر این مجتمع اشاره کرد و افزود: در این مرکز ارائه مشاوره، مددکاری و معاضدت‌های حقوقی، نظارت بر حسن اجرای آراء و تصمیمات مرتبط با اطفال و نوجوان و همچنین انجام مطالعات و تحقیقات آماری و اطلاعاتی مرتبط با آنها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha