• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402110100161
  • خبرنگار : 50123

برگزیده طرح کاظمی آشتیانی:

نامگذاری طرح‌ به نام «کاظمی آشتیانی» موجب شناخت بیشتر این دانشمند می‌شود

نامگذاری طرح‌ به نام «کاظمی آشتیانی» موجب شناخت بیشتر این دانشمند می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استادیار رشته پاتوبیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد گفت: نامگذاری طرح‌ها به نام دانشمندان کشور از جمله طرح «کاظمی آشتیانی» موجب شناخت بیشتر نسبت به دانشمند و کارهای علمی که انجام داده خواهد شد.

زهرا همتی، عضو هیئت علمی انتخابی دانشگاه شهرکرد به عنوان برگزیده در طرح کاظمی آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان هر ساله به منظور ارتقای توانمندی‌ها و توسعه فعالیت‌های استاد یاران جوان دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور و حل مسائل، تسهیلاتی را به افراد حائز شرایط اعطا می‌کند.

وی افزود: طرح کاظمی آشتیانی برای توانمندسازی دانشمندان جوان بوده، یعنی اساتیدی که از زمان جذب آن‌ها سه سال نگذشته باشد می‌توانند به بنیاد ملی نخبگان درخواست و مدارک آموزشی، پژوهشی و رزومه خود را در سایت سینا بارگذاری کنند، البته حداقل امتیاز لازم برای مشمولی جایزه طرح ۲۵۰ است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: هدیه برگزیدگان تسهیلات پژوهشی برای چاپ مقاله، نشر کتاب، تجهیزات آزمایشگاهی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارائه این طرح‌ها کار بسیار شایسته‌ای است، تصریح کرد: به لحاظ اینکه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از لحاظ علمی دانشمند برجسته کشوری بوده که اقدامات زیادی برای مردم انجام داده بود، این طرح با عنوان «کاظمی آشتیانی» نامگذاری شد.

همتی گفت: طرحی که همه جوانب در آن سنجیده شده بود، مثلاً ارائه تسهیلات ازدواج به فرد برگزیده و در صورت ازدواج کردن و یا هدیه برای فرزندآوری برای آن اختصاص داده شده بود، یعنی نیازهایی که یک هیات علمی ممکن است از لحاظ رفاهیات داشته باشد در این طرح مدنظر قرار گرفته بود.

وی گفت: نامگذاری طرح‌ها به نام دانشمندان موجب می‌شود فردی که قصد شرکت در طرح‌ها را دارد به منظور آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به دانشمند و کارهای علمی که انجام داده حداقل جست‌وجویی در اینترنت انجام دهد، یعنی می‌تواند از طرح‌های دانشمندان الگو بگیرد و با خود بیندیشد که من می‌توانم این کار را انجام دهم.

همتی تاکید کرد: این گونه کارهای علمی بسیار شایسته است و می‌توان از این طریق دانشمندان به اساتید جوان دیگر معرفی شوند که ما هم می‌توانیم موفق باشیم و نباید ناامید شویم، یعنی در شرایطی که قرار داریم بنا به مسئولیت و تعهد خود مسئولیت پذیر باشیم و با کارهایی که صورت می‌گیرد به نوعی کمک کننده به کشور و حتی فرزندان خود در آینده باشد.

گفتنی است، زهرا همتی استادیار رشته پاتوبیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد، براساس آیین نامه شناسایی و پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دانشگاهی و شیوه‌نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استاد یاران جوان (کاظمی آشتیانی) به عنوان عضو هیات علمی برگزیده این طرح انتخاب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha