• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402110100060
  • خبرنگار : 50214

معاون وزیر صمت:

کشورهای پیشرفته به کالاهای تولیدی ایران نیاز دارند

کشورهای پیشرفته به کالاهای تولیدی ایران نیاز دارند

ایسنا/یزد معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت گفت: به واسطه جنگ اوکراین بسیاری از کشورهای مطرح و پیشرفته دنیا از تولید قطعات ساده ناتوان هستند به همین دلیل نیاز به تولیدات ایران دارند.

«سید محمد موسوی» در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد که شب گذشته (۳۰ دی) با حضور مسئولان استان برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر بسیاری از نیازهای کشور به واسطه تلاش و کوشش صادرکنندگان ایران برطرف شده است، اظهار کرد: امروز اتفاق بزرگ و بسیار مثبتی در زمینه جهاد ارزآوری انجام شده که به واسطه تلاش شبانه روزی صادرکنندگان است.

وی با اشاره به این که دولت سیزدهم ریل گذاری خوبی در زمینه صادرات انجام داده است، اضافه کرد: امروز به واسطه جنگ اوکراین، بسیاری از کشورها از تولید قطعات ساده که در کشور ایران ساخته می شود، ناتوان هستند و نیاز به تولیدات کشورمان دارند لذا باید از این فرصت استفاده کنیم.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه هنگام سفر به استان‌ها اکثر آنها درخواست راه اندازی خط تولید خودرو و ماشین آلات را دارند در حالی استان‌های مختلف کشور باید مزیت‌های رقابتی بوم جغرافیایی خود را شناسایی کنند، افزود: این استانها باید تمام امکانات خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند و وزارت صمت نیز هر نیازی که استانها در این باره داشته باشد را برطرف می‌کند.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این مراسم با بیان این که در سطح استان یزد و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هرگونه کمکی که تولیدکنندگان استان نیاز داشته باشند انجام داده و به‌صورت کامل از آنها حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای کشور برگزار می شود که با تمام اتفاقات در حال وقوع کشور ارتباط دارد و آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: کشور ایران در پایان سال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را دارد که موضوع مشارکت یکی از مواجهه‌های مهم کشور در این زمینه است.

استاندار با تأکید بر اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد و همگان به آن اذعان دارند تصریح کرد: دروازه و مسیر حل مشکلات از مسیر انتخابات عبور می‌کند زیرا در مواجه با تمام تهدیدات نیاز به قدرت ملی داریم و مهم‌ترین مؤلفه قدرت، مشارکت مردم است و هیچ قدرتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند پابرجا بماند.

وی با بیان اینکه قدرت ملی عامل شکست هر تهدیدی است خاطرنشان کرد: اگر کشور دیگری بر این کشور حاکم شود بر گروه‌های چپ و راست و پیر و جوان رحم نمی‌کنند که نمونه آن را در حادثه کرمان دیدیم که از کودک گوشواره قلبی تا پیرمرد رحم نکرد و اگر امروز عزت، شرافت و وطن عزیزمان بدون در نظر گرفتن تمام نگاه‌های سیاسی و نگرش‌هایی که وجود دارد ایستاده، علت آن مؤلفه قدرت‌های بوده که وجه مشترک تمام گروه‌ها است.

فاطمی ادامه داد: انتخابات در یک جامعه دموکراتیک متر و خط کش دارد و دنیا به آن نگاه می‌کند و حضور کم یعنی تهدید بیشتر و تحریم بیشتر که در این زمینه جامعه صنعت و تجارت کشور سرمایه اجتماعی بزرگی را دارد و یک جامعه بزرگ کارگری با آنها در ارتباط است و قطعاً حضور و سفارش آنها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه راهکار حل مشکلات تشکیل یک مجلس ضعیف نیست، تصریح کرد: یک مجلس قوی در کنار یک دولت قوی می‌تواند یک ایران قوی را بسازد.

فاطمی در پایان نیز با یادآوری اینکه در دوران قبل از انقلاب هر جنگی که در کشور ایجاد شد تکه‌ای از این کشور را دادند ولی در دوران انقلاب اسلامی وجبی عقب ننشسته‌ایم، تصریح کرد: با حضور نمایندگان قوی مشکلات تولید و صادرات نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha