• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402103021295
  • خبرنگار : 50130

فرماندار مریوان:

ساماندهی صنوف آلاینده از نیازهای اولویت‌دار مریوان است

ساماندهی صنوف آلاینده از نیازهای اولویت‌دار مریوان است
تصویر تزیینی است

ایسنا/کردستان نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج با انتقاد از سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، آنها را اهرم فشاری برای تولید و تولیدکنندگان دانست.

سیدکمال حسینی امروز (۳۰ دی ماه) در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان، با اشاره به اینکه تلاش ما این است که با یک گفتمان منطقی، مطالبات و درخواست بخش خصوصی را به گوش مسؤولان برسانیم، اظهار کرد: اگرچه سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و پرداخت نشدن تسهیلات، کمی در کنترل تورم تاثیر گذاشت، اما این تفکر انقباضی روی تولید و تولیدکنندگان تاثیر منفی گذاشت و فشار زیادی به بخش تولید وارد کرد.

وی بار چنین استراتژی و مشکلاتی را هم بر دوش فعالان اقتصادی در دولت و هم بخش خصوصی دانست و افزود: به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی تلاش می‌کنیم در جلسات، چنین فشارهایی را کمی تعدیل کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج بیان کرد: سامانه‌ای با محوریت احصای مشکلات و راهکارها در حوزه اقتصاد توسط بخش خصوصی در استان کردستان راه‌اندازی می‌شود که به‌صورت دیجیتال و با دسترسی‌های مشخص، اطلاعات دقیق درباره چالش‌ها و مشکلات بخش اقتصادی را در استان در دسترس قرار می‌دهد.

اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان در این جلسه با بیان اینکه مریوان هم مثل بسیاری از نقاط کشور نیاز به کارهای بزرگ توسعه‌ای دارد، اظهار کرد: برخی سنگ‌ریزه‌های کوچک مانع توسعه و انجام اقدامات بزرگ در این شهرستان شده‌اند. ابتدا باید با برداشتن گام‌های کوچک راه را برای توسعه مریوان هموار کرد.

او ساماندهی صنوف آلاینده را از جمله نیازهای اولویت‌دار مریوان دانست و افزود: این امر بیش از ۲۰ سال است در پیچ و قوس‌های مختلف باقی مانده است.

فرماندار مریوان نبود برخی اداره‌ها و کم بودن امکانات با وجود حجم وسیع کار را از دیگر چالش‌ها شهرستان مریوان ارزیابی و بیان کرد: با وجود اینکه در حوزه زیرساخت‌ها، اقدامات خوبی انجام شده است، اما در حوزه راه و ارتباطات مشکلات زیادی داریم و هنوز در مسیرهای اصلی مریوان با مشکل جدی آنتن‌دهی مواجهیم.

وی نبود تصفیه‌خانه مجهز را از دیگر مشکلات مهم مریوان دانست و ادامه داد: ایجاد سایت پسماند از نیازهای اساسی در این شهرستان است که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

احمدی افزود: ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در مریوان وجود دارد که بیش از ۱۸ هزار هکتار آن در چهار ناحیه پایاب سد گاران قرار دارد و تسریع در اجرای انتقال سد گاران در تمام نواحی این ۱۸ هزار هکتار را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha