• جمعه / ۲۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402102820421
  • خبرنگار : 71974

استاندار لرستان در گفت‌وگو با ایسنا:

نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مردم‌سالاری دینی انتخابات را برگزار می‌کند

نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مردم‌سالاری دینی انتخابات را برگزار می‌کند

استاندار لرستان گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مردم‌سالاری دینی از ابتدای انقلاب با برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات نمونه بی‌بدیلی از نقش مردم در حاکمیت و اصل دموکراسی را اجرا کرده است.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انتخابات تجلی اراده و خواسته سیاسی مردم است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مردم‌سالاری دینی از ابتدای انقلاب با برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات نمونه بی‌بدیلی از نقش مردم در حاکمیت و اصل دموکراسی را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در انتخابات ارکان جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، عنوان کرد: حتی در انتخاب عالی‌ترین مقام سیاسی کشور نیز رأی مردم تأثیرگذار است و مردم نقش مهمی در جریان انتخابات مسئولان دارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم با مشارکت در انتخابات در خصوص سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند، تصریح کرد: مؤلفه‌های برگزاری انتخابات از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، در همین خصوص باید اقداماتی از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد تا علاوه بر حفظ امنیت آرا شرایط برای حضور پرشور انتخابات فراهم شود.

وی با تأکید بر اهمیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشور طی ۴ دهه اخیر باوجود تحریم‌های ظالمانه و همه‌جانبه توانسته الگوی مقاومت و مردم‌سالاری در منطقه باشد؛ بنابراین مردم باید از نهالی ۴۴ سال پیش کاشتند و در حال حاضر به درخت تنومندی تبدیل‌شده، حمایت کنند.

زیویار معتقد است جمهوری اسلامی پرچم‌دار نهضت مستضعفان در جهان است و علاوه بر داخل بسیاری از مظلومان و مستضعفان جهان نیز دلگرم به انقلاب اسلامی هستند.

استاندار لرستان با اشاره به‌ضرورت برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم بیان کرد: حضور پرشور در انتخابات می‌تواند توان دولت را در حل مشکلات داخلی و برطرف‌کردن موانع بین‌المللی افزایش دهد، دولتی و یا مجلسی که بارأی بالایی انتخاب‌شده باشد، توان اتخاذ تصمیم‌های بزرگی را دارد.

وی ادامه داد: در این دوره تعداد نامزدهای انتخاباتی به بالاترین رقم خود نسبت به دوره‌های گذشته رسیده که می‌تواند نشانه‌هایی برای یک انتخابات پرشور را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha