• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402102820276
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

فرهنگ مصرف گرایی در تضاد با محیط زیست است

فرهنگ مصرف گرایی در تضاد با محیط زیست است

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم سبک زندگی مردم، فرهنگ مصرف گرایی و عدم بهره برداری اصولی از انرژی و منابع زیستی را در تضاد با محیط زیست دانست و گفت: به دلیل عدم توجه به ملاحظات زیست محیطی در دهه‌های گذشته، امروز دچار معضلات و چالش‌های جدی شده‌ایم.

محمدحسین بازگیر در همایش آموزشی «مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی» که به مناسبت هفته هوای پاک در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در قوانین و آموزه‌های دینی و اخلاقی، گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی، از مهمترین و مترقی ترین اقدامات زیست محیطی پس از انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قم، وی با اشاره به فرارسیدن هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول»، تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط نهادهای بین المللی، حدود ۲ درصد مرگ و میرهای جهان به دلیل آلودگی آب و ۱۰ درصد مرگ و میرها به دلیل آلودگی هواست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم سبک زندگی مردم، فرهنگ مصرف گرایی و عدم بهره برداری اصولی از انرژی و منابع زیستی را در تضاد با محیط زیست دانست و گفت: به دلیل عدم توجه به ملاحظات زیست محیطی در دهه‌های گذشته، امروز دچار معضلات و چالش‌های جدی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی مردم و مسئولان همچنان نسبت به طبیعت و محیط زیست بی تعهد بوده و با اقدامات خود منجر به تخریب این مواهب الهی می‌شوند، اظهار کرد: شهر قم در تابستان با گرد و غبار و در زمستان با گازهای آلاینده مواجه بوده و به صورت میانگین سالانه ۷۰ روز هوای آلوده دارد.

بازگیر در پایان، مدیریت سبز را مجموعه‌ای از ابزارها برای کاهش مصرف انرژی و منابع و حفظ محیط زیست عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه مدیریت سبز شامل کاهش مصرف انرژی و آب، مدیریت پسماندها، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، بهره برداری درست از ساختمان‌ها و تجهیزات و آموزش و فرهنگ سازی است.

به گزارش ایسنا، در این همایش همچنین عبدالله میرابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، حمید فشکی رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد محیط زیست استان قم و کارشناسان ادارات آب منطقه‌ای، گاز و آب و فاضلاب استان در رابطه با شاخص‌ها و ابعاد مختلف مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی و چالش‌های زیست محیطی در این حوزه به سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha