• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402102719749
  • خبرنگار : 71610

شهادت ۳۶۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس از هفتم اکتبر

شهادت ۳۶۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس از هفتم اکتبر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای کرانه باختری و قدس اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۶۰ تن خبر داد.

به گزارش ایسنا، از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهارشنبه) در این باره اعلام کرد: شمار شهدای حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری و قدس اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۶۰ تن رسیده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۱ فلسطینی در کرانه باختری و قدس به شهادت رسیده‌اند.

در همین راستا، باشگاه اسیران فلسطینی نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی شبانه روز گذشته ۴۵ فلسطینی از جمله چند اسیر آزاده را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس بازداشت کرده است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد. صرف‌نظر از تلفات سنگین صهیونیست‌ها در غزه، جبهه‌های دیگر محور مقاومت در منطقه نیز به شکل بی‌سابقه‌ای و به صورت کاملا هماهنگ به هدف گرفتن رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها به‌عنوان حامی اصلی این رژیم و مدیریت‌کننده اصلی جنگ نسل‌کشی غزه اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha