• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402102618681
  • خبرنگار : 50038

ملایر آماده برگزاری مراسم اعتکاف ماه رجب

ملایر آماده برگزاری مراسم اعتکاف ماه رجب

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه زمان برگزاری اعتکاف از روز پنجشنبه، پنجم بهمن‌ماه تا پایان روز شنبه، هفتم بهمن برابر با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب است، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری اعتکافی باشکوه و معنوی اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در میان عبادات «اعتکاف» ویژگی خاصی دارد و از جهاتی شبیه به مراسم حج و احرام است که انسان را به جهانی مملو از روحانیت و معنویت سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: در محیط یک مسجد جامع سه روز ماندن، روزه گرفتن و به عبادت پرداختن و در خودسازی کوشیدن و به غیر خدا نیندیشیدن، تحول عظیمی در روح انسان پدید می‌آورد که صفا و نورانیت آن بی‌نظیر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعتکاف در سال‌های اخیر اعتکاف از سوی قشر جوان و ویژه دانشجویان، مورد استقبال واقع شده و لذت و آثار این عبادت روحانی را دریافته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارگان‌ها و نهادهای مرتبط باید برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف تمام توان و تلاش خود را به‌کارگیرند، افزود: هدف از برگزاری اعتکاف این است که مردم را نظر اعتقادی و معنوی یک قدم جلو ببریم.

رستمی مطرح کرد: در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی که با موضوع اعتکاف شهرستان ملایر که در دفتر امام جمعه برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۵۰ میلیون تومان کمک نقدی به ستاد اعتکاف پرداخت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: مقرر شد اداره اوقاف و امور خیریه طبخ یک وعده سحری و یک وعده افطار معتکفین را برعهده بگیرد و اتاق اصناف نیز یک وعده میوه معتکفین را  به تعداد ۱۰۰۰ نفر تأمین می‌کند.

وی افزود: هلال احمر شهرستان یک امدادگر به عنوان معتکف در طول ایام اعتکاف در محل برگزاری اعتکاف خواهران در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی(اراک) و یک نفر امدادگر معتکف را در مسجد رسول الاعظم(ص) واقع در کوی پلیس مستقر می‌کند تا در زمان بروز حادثه، قبل از رسیدن نیروهای اورژانس کمک‌های اولیه را انجام دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مقرر شد اداره جهادکشاورزی برای طبخ غذای معتکفین اقلام برنج، گوشت و مرغ  را در اختیار ستاد مردمی اعتکاف شهرستان قرار دهد، ادامه داد: همچنین مقرر شد اداره جهادکشاورزی به منظور حمل و نقل غذای معتکفین، یک عدد خودرو در اختیار ستاد اعتکاف قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف خواهران در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی(اراک) و اعتکاف برادران در مسجد رسول الاعظم(ص) واقع در کوی پلیس برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: کمیته امداد و اداره بهزیستی، ضمن اطلاع‌رسانی، هزینه ثبت‌نام و اسامی مددجویان تحت پوشش خود را که برای حضور در اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند، تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ دی قبل از اتمام مهلت ثبت‌نام به اداره تبلیغات تحویل می‌دهند.

وی افزود: آموزش و پرورش نیز با کمک شورای شهر ملایر نسبت به برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی به صورت مجزا اقدام می‌کند، سرکشی از معتکفین با هماهنگی رئیس اداره تبلیغات صورت می‌پذیرد و مقرر شد معتکفین از آوردن موبایل و تبلت خوداری کنند.

رستمی اظهار کرد: مقرر شد اداره برق حتی‌المقدور از قطعی برق در زمان برگزاری اعتکاف جلوگیری کرده و در صورت ضرورت نسبت به حضور ماشین برق اضطراری اقدام کند همچنین اوقاف نسبت به آماده‌سازی مساجد برگزاری محل اعتکاف و رفع نواقص احتمالی آن اقدام می‌کند.

وی یادآورشد: سپاه ناحیه ملایر اطلاع‌رسانی برگزاری مراسم اعتکاف را به پایگاه‌های بسیج ابلاغ کرده و نیروی انتظامی نسبت به تأمین امنیت مساجد برگزارکننده اعتکاف اقدام می‌کند همچنین مقرر شد حوزه علمیه نسبت به اعزام سخنران و مُبلغ به منظور برگزاری مراسم اعتکاف خواهران و برادران اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha