• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102618651
  • خبرنگار : 71610

مقاومت تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ به خاک لبنان را ناکام گذاشت

مقاومت تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ به خاک لبنان را ناکام گذاشت

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی نفوذ نظامیان آن به خاک لبنان و انجام اقداماتی در جنوب این کشور شد؛ ادعایی که از سوی مقاومت لبنان تکذیب شد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد که یک تیم ویژه آن شبانه وارد خاک لبنان شدند.

طبق گزارش وبگاه النشره، براساس ادعای ارتش رژیم صهیونیستی، این تیم ویژه اقدام به خنثی سازی چند بمب کار گذاشته شده در روستای «عیتا الشعب» کردند.

حزب‌الله نیز ادعای ارتش رژیم صهیونیستی را که صبح امروز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای ویژه این رژیم در منطقه عیتا الشعب در جنوب لبنان عملیات زمینی انجام داده‌اند را تکذیب کرد.

این در حالی است که شبکه المیادین گزارش داد که مقاومت لبنان و ارتش این کشور تلاش نظامیان صهیونیست برای نفوذ به یک منطقه مرزی را رصد کردند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفت: سربازان اشغالگر در تلاش بودند تا دستگاه‌های جاسوسی را در آن منطقه کار بگذارند اما مقاومت در کمین آنها بود و ناگزیر شکست‌خورده به سرزمین‌های اشغالی بازگشتند.

در این راستا منابع موثق در گفت‌وگو با شبکه المیادین آنچه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر عملیات زمینی شب گذشته نیروهای ویژه اشغالگر به منطقه عیتا الشعب در جنوب لبنان برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ منتشر کرده بود را تکذیب کردند.

منابع المیادین تایید کردند که آنچه رسانه‌های اسرائیلی در این زمینه گزارش کرده‌اند صحت ندارد و هیچ گونه نفوذ یا حمله زمینی صورت نگرفته است.

منابع این موضوع را در چارچوب تلاش‌های اشغالگران برای بالا بردن روحیه ساکنان باقی مانده در شمال و ثبت یک دستاورد خیالی از طریق رسانه‌ها عنوان کردند.

این منابع فاش کردند که آنچه رخ داده تلاش ۳ سرباز نیروی شناسایی «ماژلان» اسرائیل برای نفوذ از سمت مقر راهب به سمت نقطه مرزی بوده است. آنها لو رفته و ناامید به مقر راهب بازگشتند.

این منابع به المیادین تایید کردند که رزمندگان مقاومت در نقطه صفر نوار فنی و دیوار سیمانی با دشمن در مرز فلسطین با لبنان از ناقوره تا ارتفاعات مزارع شبعا اشغالی لبنان کمین کرده‌اند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفت اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو اشغالگر توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده‌ است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی روز گذشته خود گفت: «ما را با تیپ‌های خسته، شکست‌خورده و هراسان در شمال غزه تهدید می‌کنند؛ به شما می‌گوییم که خیلی خوش آمدید. کسی که باید از جنگ بترسد، اسرائیل و حکومت و شهرک‌نشینان آن هستند. ۹۹ روز است که ما آماده جنگ هستیم و از آن نمی‌ترسیم و بدون سقف ومحدودیت و قید و شرط مبارزه می‌کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha