• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402102517827
  • خبرنگار : 71496

دوربین، ابزار مقاومت در غزه برای مستندسازی عملیات‌هایش با صدا و تصویر

دوربین، ابزار مقاومت در غزه برای مستندسازی عملیات‌هایش با صدا و تصویر

فیلم نقش مهمی در مستندسازی نبردها و عملیات‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه اهداف صهیونیستی ایفا کرد و دوربین در بیشتر عملیات‌های مقاومت به ویژه در نبرد طوفان الاقصی همراه آنها بود.

به گزارش ایسنا، اولین عملیات تصویربرداری‌شده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس مربوط به سپتامبر ۱۹۹۳ است که طی عملیاتی که با سه تن از نیروهایش و در راس آنها عماد عقل، یکی از فرماندهان این گردان‌ها اجرا کرد، سه سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را در محله الزیتون در جنوب شهر غزه از فاصله صفر هدف قرار داده و به هلاکت رساند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، پس از آنکه دوربین در بیشتر عملیات‌های گردان‌های القسام علیه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی همراه آنها بود، در نبرد طوفان الاقصی نیز عملیات آنها را به شکلی ویژه منعکس کرد، در روز اول این عملیات که تقریبا ۱۰۰ روز قبل بود، القسام با صدا و تصویر عملیات یورش خود به شهرک‌ها و پایگاه‌های صهیونیستی واقع در مرزهای نوار غزه را ثبت کرد.

بر اساس آنچه در گزارش شبکه خبری الجزیره آمده، ویدیوهایی که مقاومت فلسطین منتشر کرد، عملیات گردان‌های القسام و گیر افتادن سربازان صهیونیست به دست رزمندگان فلسطینی را برای اولین بار در تاریخ درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به ثبت رساند.

ثبت تلفات با صدا و تصویر

زمانی که حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد، جنگ رسانه‌ای وارد مرحله جدیدی شد، ویدیوهای مقاومت، یک نیروی القسام که در اردوگاه الشاطئ واقع در شمال غرب شهر غزه، پرچم حماس را روی یک تانک آتش‌ گرفته ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌داد و نیز یک نیروی دیگر آن را در حال پرتاب بمبی دست‌ساز به سمت یک تانک مرکاوای دشمن نشان دادند.  

همچنین در این یکی دیگر از این ویدیوها، یک رزمنده دیگر گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حال شلیک مستقیم خمپاره‌ای به یک خودروی ارتش رژیم صهیونیستی از فاصله چند ۱۰ متری مشاهده شد.

شبکه خبری الجزیره ویدیوهای دیگری از درگیری نزدیک و از فاصله صفر نیروهای القسام با نیروهای دشمن در بیت حانون، بیت لاهیا، شیخ رضوان، الزیتون و دیگر محله‌ها و مناطق فلسطینی جمع‌آوری کرد.

گردان‌های القسام در ویدیوهایی که طی ۱۰۰ روز از جنگ علیه غزه مدام منتشر می‌کند، به صورت مستند و با صوت و تصویر نشان می‌دهد که نیروهایش خسارات و تلفات سنگینی را به نیروهای دشمن وارد کرده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از نابودی سیستماتیک تمامی عناصر حیات در نوار غزه که برای ۱۰۰ روز ادامه داشت، مدعی است ۷۰۰ سکوی شلیک موشک متعلق به نیروهای مقاومت فلسطین واقع در شمال غزه را منهدم کرده است.

گردان‌های القسام با انتشار ویدیوهایی در حساب‌های کاربری رسمی خود از بمباران تل‌آویو در همان دقایق اول سال ۲۰۲۴ میلادی با شلیک ده‌ها موشک خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha