• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402102316604
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل پست گیلان خبر داد

میزبانی پست گیلان از ۹ میلیون مرسوله طی امسال

میزبانی پست گیلان از ۹ میلیون مرسوله طی امسال

ایسنا/گیلان مدیرکل پست گیلان گفت: پست گیلان در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۹ میلیون مرسوله را میزبانی کرده که بالغ بر پنج میلیون مرسوله از استان رهسپار و قریب به چهار میلیون مرسوله در این بازه زمانی وارد گیلان شده است.

محمدحسین هوشنگی امروز، ۲۳ دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات اداره کل پست استان گیلان در ۱۰ ماهه امسال، اظهار کرد: پست گیلان امسال بالغ بر ۹ میلیون مرسوله را میزبانی کرده که بالغ بر پنج میلیون مرسوله از استان رهسپار و قریب به چهار میلیون مرسوله در این بازه زمانی وارد گیلان شده که حجم کثیری از آن را بسته و امانت تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک بسته و امانت، خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی پست گیلان بر روی توسعه تجارت الکترونیک در استان است، زیرا به واسطه وجود شرکت‌های دانش بنیان و فعالین حوزه خرید و فروش‌های آنلاین قابلیت‌های بسیاری در زمینه گسترش خرده فروش‌های اینترنتی در استان وجود دارد.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به چگونگی مدل راهبردی پست استان و نگاه توسعه‌ای این نهاد، تصریح کرد: امروزه با توجه به نیاز سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به واسط‌هایی که بتوانند نسبت به  تسهیل ارائه خدمات به مردم اقدام کنند، پست گیلان توانسته با ارائه خدمات نیابتی به سازمان‌ها نسبت به تسریع و تسهیل در روند ارائه خدمات اقدام نموده و همچنین با توسعه تجارت الکترونیک در استان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار گام‌های موثری در زمینه ایجاد بازارهای الکترونیک مبتنی بر محصولات بومی بردارد.

هوشنگی اضافه کرد: سرانه مرسولات پستی در کشورهای پیشرفته بیانگر این موضوع است که با وجود توسعه تکنولوژی، پست نهادی است که می‌تواند علاوه بر نقش تسهیل گری در روابط و خدمات اجتماعی با کاهش ترددهای غیر ضرور سبب ارتقای نظم اجتماعی نیز شود.

وی چشم انداز پست در سطح کلان را حرکت به سوی هوشمندسازی دانست و اضافه کرد: تغییر نوع مرسولات از پاکت به بسته و امانت سبب شده شرکت ملی پست نسبت به توسعه زیرساخت ها در راستای تسریع در تجزیه و رهسپاری مرسولات اقدام نماید؛ از این‌رو پنج هاب پستی در کشور با هدف تمرکز زدایی در پردازش مرسولات، امکان ایجاد مبادله مستقیم بین استان ها و تسریع در مدت زمان سیر مرسولات راه اندازی شده است.

مدیرکل پست گیلان بیان کرد: ایجاد سامانه‌ها و سیستم های نرم افزاری هوشمند سبب نظارت بیشتر و ارتقای کیفی سطح ارائه خدمات در حوزه مبادلات پستی خواهد شد.

هوشنگی از پیگیری های به عمل آمده برای احداث واحد تجزیه و مبادلات هوشمند در استان خبر داد و عنوان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر استفاده به عنوان هاب پستی شمال کشور، به عنوان مرکزی برای تبادل مرسولات پستی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حاشیه خزر مورد استفاده قرار گیرد.

وی منطقه آزاد تجاری بندرانزلی را از ظرفیت های مهم اقتصادی استان دانست و افزود: فعالان اقتصادی و فروشندگان خرد این منطقه می توانند با استفاده از شبکه توزیع گسترده پست نسبت به ارسال مرسولات خود اقدام کنند که امیدواریم با مساعدت گمرک نحوه ارسال مرسولات از این منطقه تسهیل شود.

مدیرکل پست گیلان، همچنین نظام ملی نشانی استاندارد و کد پستی هوشمند را از مباحث مهم در آماده‌سازی بستر سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ دانست و اظهار کرد: جلسات متعددی با فرمانداران و شهرداران سراسر استان برای تسریع در روند پیاده‌سازی این طرح در استان برگزار شده؛ کار برداشت اطلاعات در حوزه شهری تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که امیدواریم با همکاری شهرداران در اسرع وقت نسبت به بهنگام سازی و نصب پلاک‌های کد پستی هوشمند در اماکن اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha