به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ناصری با عنوان اینکه اصل انتخاب یک عطیه الهی است و انتخابات یک پدیده نو ظهور در تاریخ کهن جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در گذشته مردم حق انتخاب نداشتند و سلطنت وجود داشت ولی در جمهوری اسلامی مردم در انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن به عنوان محور اصلی تلقی شده و در نظام مردم سالاری دینی از جایگاه فوق تصوری برخوردارند .
وی ادامه داد: مردم در جمهوری اسلامی ایران براساس اعتقادات دینی خودشان در انتخابات شرکت میکنند. نمایندگان شخصیت تبعی دارند یعنی به تبع مردم هستند؛ در هیچ دولتی برای منافع مردم با هیچ مسئولی تعارف نداشتیم .
پیگیریهای نمایندگان مجلس بهسمت تثبیت و کنترل قیمتها برود
حجت الاسلام والمسلمین ناصری با بیان اینکه نمایندگان باید اصول خدمت به مردم را رعایت کنند، گفت: نمایندهای که مردم انتخاب میکنند باید پیگیر مطالبات مردم و از سلامت روحی معنوی برخوردار، دردمند، معتقد به مردم باشد و در پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه ملاحظه نداشته باشد.
وی توضیح داد: نماینده مجلس باید شخصیت حقوقی کاری خود را غلبه بر شخصیت حقیقی کند چراکه نمایندگان با پیگیری مشکلات را حل کنند، مشکل حل نشدنی نداریم؛ برنامهریزیها، نظارتها و پیگیریهای نمایندگان مجلس میبایست به سمت تثبیت و کنترل قیمتها برود .
شکسته شدن طلسم منع صنعت در مازندران در مجلس نهم
نماینده ادوار شهرستان بابل ضمن اشاره به اینکه، کمیسیونها کار اجرایی نمیکنند بلکه سیاست گذاری میکنند، لذا در کمیسیون صنایع مجلس نهم طلسم منع صنعت در مازندران شکسته شد و در همین دوره در مکانیابی شهرکهای صنعتی اتفاقات قابل توجهی را رقم زدیم، یادآور شد: صنعت خودروسازی (اندیشه ) صنایع کشاورزی (پیشرو) را وارد مازندران کردیم که موجب اشتغالزایی جوانان در شهرهای آمل و بابل شده است.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان خطه شمال باید پیگیری مستمر و مجدانه پیرامون مشکلات استانهای شمالی داشته باشند و نمایندگان آتی تمام دغدغهشان حل مشکلات مردم باشد.
ناصری تصریح کرد: مجلس مدار کشور است چرا که نمایندگان در کل کشور دخیل هستند بطوریکه رای اعتماد به وزرا تصویب بودجه و قوانین نظارت بر عملکرد مسئولان هزینه کرد بودجه با مجلس است و نماینده در کل و جزء موضوعات دخیل است.
تلاش دولت و مجلس نسبت به شکستن تورم و تثبیت قیمتها
نماینده مجلس هفتم و نهم مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه در تایید صلاحیتها اصل بر صحت باید باشد، اظهار کرد: انتخابات حق مردم است که باید این حق بهدرستی تامین منافع جمعی و فردی مردم استفاده شود و عدم شرکت در انتخابات جز اینکه نماینده ضعیف بدون پشتوانه مردمی انتخاب شود فایدهای ندارد.
وی گفت: مردم صاحب اصلی نظام هستند لذا نمایندهای که انتخاب میکنیم باید بر عملکردش نظارت داشته باشیم. دولت و مجلس می بایست نسبت به شکستن تورم و تثبیت قیمتها تلاش بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین ناصری تاکید کرد: اگر اصول و ارزشهای اسلامی، منویات رهبری را اجرا کنیم بسیاری از مشکلات حل میشد لذا مشکل این نیست که همه چی را سر دین بشکنیم و اگر نگرش دینی و قوانین الهی، دیدگاه شهادت طلبانه بر ما حاکم باشد بسیاری از مشکلات حل میشود.
عملکرد نمایندگان، ارزیابی مردم است
محمد دامادی، نماینده مجالس نهم و دهم مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا، دولت و مجلس قائل نیستند بلکه عملکرد نمایندگان ملاک ارزیابی مردم است، خاطرنشان کرد: کسی که نماینده مجلس میشود باید بداند براساس قانون چه اختیاراتی دارد و قوانین موضوعه از نماینده مجلس چه تعریفی کرده است. مردم از وظایف نمایندگان اطلاع دارند اگر هم اطلاع نداشته باشند با یک جستجو ساده در گوگل مطلع میشوند .
وی ادامه داد: بنده ۲ دوره تایید صلاحیت و یک دوره رد صلاحیت شدم که از شورای نگهبان تشکر میکنم، هرچند برخی رسانهها نوشتند عدم احراز صلاحیت که اشتباه است.
افتخار میکنم که نماینده محلی بودم
دامادی با بیان اینکه انتصاب مدیران ناکارآمد که تخصص و تعهد ندارند محصول اشتباه انتخاب ماست نه مردم، گفت: آنچه که مشکل امروز کشور است عدم شجاعت بیان اشتباهات ما است.
این نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون نویسی قانون با کیفیت ننوشتیم که نتیجهاش مشکلاتی است که امروز مشاهده میکنیم. زمانی که من نماینده مجلس بودم میگفتند دامادی نماینده محلی است دیگری ملی است؛ افتخار میکنم نماینده محلی بودم.
محمد دامادی با بیان اینکه، حل مشکل یک ارباب رجوع جزء کار مهم نماینده مجلس است همچون قانون گذاری مجلس، افزود: دلیل تولید، قانون بی کیفیت نبود؛ دانش در میان برخی از نمایندگان است. اگر نماینده شدیم کسی به ما مراجعه کرد موظف هستیم کار مردم را پیگیری کنیم چرا که در لباس نمایندگی مجلس عقد و اخوت با هیچکس نبستیم .
وی افزود: اینکه میگویند نمایندگان برای هر طرح پنج دقیقه بیشتر وقت نمیگذارند این حرف را قبول ندارم؛ چرا که مکانیزم تصویب طرح و لوایح دچار مشکلاتی است. مثلا در خودرو سازی، پراید تولید کردیم که ماحصل این تولید بیکیفیت ۱۹هزار کشته در کشور بوده است.
عدم نظارت کافی در تعیین حقوقها
دامادی با بیان اینکه، برخی دستگاههای خدماتی ۲ ماه ۲ ماه حقوق عقب افتاده دارند و در برخی شرکتهای دولتی که هیولا هستند نظارت کافی وجود ندارد، یادآور شد: برخی افراد حقوقهای چند ده میلیونی، ۵۰ میلیون و ۷۰ میلیون دریافت میکنند در شرایطی برخی از این شرکتها زیان انباشته دارند.
او تاکید کرد: انتخابات فقط تایید صلاحیت نیست نماینده باید ۶ دانگ باشد؛ اطلاعات کافی پیرامون مسائل قانون و نظارت داشته باشد، باید اصل ۷۲ ،۷۳ و ۷۴ را بدرستی بداند و از اصطلاحات گوناگون اقتصادی و مالی سر در بیارد.
دامادی با اظهار اینکه نماینده در زمینه نظارت مجلس ابزار قدرت را دارد که ابزارش کامل است و مانند یک نیروی نظامی مسلح است، افزود: همچنین دولت میبایست پروژهها را در ساختار بودجه تفکیک کند.
ما خطا کردیم
دامادی با بیان اینکه، اگر قانونی وضع کردیم که سفره مردم کوچک شد ما مجرم هستیم و خطا کردیم، گفت: تنقیح قوانین یکی از موضوعات جدی ما است و نتیجه تولید زیاد قانون پایین آمدن کیفیت قوانین است لذا باید نظارت را بیشتر کنیم .
وی افزود: از فرماندار ساری که فرزند شهید است تشکر ویژه دارم که بهصورت جهادی در پروژه مهم پل اروست شبانه روزی ایستادند و این پل را افتتاح کردند.
نماینده پیشین ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در پروژه ساری-تاکام ۲۱ کیلومتر را در دوران نمایندگی ما بهره برداری کردیم ولی مابقی این پروژه بعد از دوران مسئولیت ما پیش نرفته است .
وی در پایان تاکید کرد: به اندازه کافی در کشور قانون تولید شد ولی سرعت تنقیح قوانین کند است، به نوعی مجلس باید وقت بیشتری برای نظارت بر اجرای قوانین و حذف قوانین مزاحم و موازی بگذارد.
انتهای پیام
نظرات