• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402101914119
  • خبرنگار : 50377

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

رسیدن به حکمرانی متعالی دینی هدف اصلی در ساختار جدید امر به معروف و نهی از منکر است

رسیدن به حکمرانی متعالی دینی هدف اصلی در ساختار جدید امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/مازندران دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، از طراحی ساختار جدید در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خبر داد و گفت: هدف اصلی در این ساختار، رسیدن به حکمرانی متعالی دینی است که در این مسیر از نظرات نخبگان، متخصصان و صاحب‌نظران نیز در حال بهره‌گیری هستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی امروز، ۱۹ دی در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در گام نخست تدوین سند جامع سیاست‌های کلان امر به معروف و نهی از منکر با هدف مشخص شدن وظیفه هر دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در گام بعدی نیز لازم است برای سیاست‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سندی تهیه شود و به تصویب برسد تا گستره امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌ محیط زیست، بهداشت، ورزش و اقتصاد مشخص شود.

وی ادامه داد: پیگری مطالبات مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، قانون‌گرایی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی چهار محور اصلی فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

طاهری تصریح کرد: قانون برای ستاد امر به معروف پنج وظیفه در بخش‌های آموزش، شوراهای امر به معروف دستگاه‌ها، عفاف و حجاب، حمایت از آمران و ناهیان و تشکل‌های مردمی تعریف کرده که به دنبال انجام کار تخصصی در این عرصه‌ها هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بهترین آمر به معروف و بزرگترین مطالبه‌گر هستند و خط مشی این ستاد نیز آمر به معروف و مطالبه‌گری مبتنی بر بیانات ایشان است.

طاهری آکردی اظهار کرد: آموزش تشکل‌ها برای پیگیری درست مطالبات و گروه‌بندی دستگاه‌ها بر اساس تخصص‌شان با هدف احصاءِ معروفات و منکرات از دیگر اقدامات این ستاد است.

وی با بیان این‌که مطالبه‌گری مبنای فعالیت در این ستاد است، گفت: در اصل هشتم قانون اساسی نیز بر این امر تاکید شده است. نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم به دولت ۲ عنصر مغفول مانده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بود که در ساختار جدید به این ۲ موضوع مهم توجه اساسی شده است.

طاهری آکردی بر لزوم اتخاذ راهکار درست و اصولی به منظور افزایش قدرت مطالبه‌گری بین مردم تاکید کرد و افزود: در سند جدید امر به معروف و نهی از منکر به این موضوع مهم نیز توجه اساسی شده است. ضمن اینکه باید جامعه را نسبت به تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر حساس کنیم تا نسبت به مسایل پیرامونی خود بی‌تفاوت نباشند.

وی از طراحی ساختار جدید در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خبرداد و اظهار کرد: هدف اصلی در این ساختار، رسیدن به حکمرانی متعالی و دینی است که در این مسیر از نظرات نخبگان، متخصصان و صاحب‌نظران نیز در حال بهره‌گیری هستیم.

این مسئول یادآور شد: مدل و ساختار جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن رسالت‌ها و مأموریت‌های این نهاد فراقوه‌ای طراحی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ارتباط با حمایت‌های ستاد امر به معروف از آمران و ناهیان نیز گفت: به دنبال معاضدت قضایی در آمران و ناهیان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی وکلا و حقوقدانان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha