• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101712385
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری لرستان:

همه دست‌اندرکاران انتخابات از نگاه سلیقه‌ای و عشیره‌ای پرهیز کنند

همه دست‌اندرکاران انتخابات از نگاه سلیقه‌ای و عشیره‌ای پرهیز کنند

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برگزاری انتخابات نقش دارند از نگاه سلیقه‌ای، حزبی، باندی و عشیره‌ای پرهیز کنند چرا که اقدامات اینچنینی به افکار عمومی و نگاه مردم به حاکمیت آسیب خواهد زد.

حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز، هفدهم دی ماه در شورای اداری استان که در محل سالن‌ آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه انتخابات باید افراد دارای اهلیت شناسایی و این بار امانت به دست آنها سپرده شود.

وی به فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه مسئولیت و مدیریت امانتی است که به گردن افراد گذاشته می‌شود، اضافه کرد: در امر انتخابات مقام معظم رهبری چهار مولفه از جمله رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت را تبیین کردند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی این چهار مولفه در قالب دو راهبرد تعریف، شناسایی و در جلسات مختلف تبیین می‌شود، افزود: یکی در قالب مشارکت حداکثری و دیگری در قالب سلامت انتخابات.

این مسئول گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد مردم‌سالاری و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در چارچوب شرع مقدس اسلام دارای اهمیت بالایی است.

وی گفت: امام راحل مجلس را عصاره فضایل ملت و در راس همه امور می‌دانستند و علت آن این است که مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری ریل‌گذاری کننده برای برنامه‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه نظام امر حاکمیت را در چارچوب شرع مقدس اسلام به خود مردم واگذار کرده است، بیان کرد: در مساله انتخابات به عنوان حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان، برگزارکنندگان انتخابات از باب امانتداری مسئولیت‌های سنگینی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای اینکه حقانیت خود را در دنیا ثابت کند همواره تلاشش این بوده که امور را به دست خود مردم و انتخاب توسط آنها صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای اداره کشور یکی از مولفه‌های پیش‌روی ماست، اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیران در بخش‌های مختلف از دستگاه اجرایی تا قوه قضائیه باید معطوف به این باشد که یک انتخابات با مشارکت حداکثری و سالم داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برگزاری انتخابات نقش دارند از نگاه سلیقه‌ای، حزبی، باندی و عشیره‌ای پرهیز کنند و اقدامات اینچنینی به افکار عمومی و نگاه مردم به حاکمیت آسیب خواهد زد،  گفت: همه دست‌اندرکاران انتخابات از هرگونه اقدامی که موجب خدشه به ارکان نظام می‌شود، پرهیز کنند و از ارائه اطلاعات غلط و مطالب غیرکارشناسی که موجب تنش می‌شود باید به صورت جدی خودداری شود.

شهواری با بیان اینکه وظیفه داریم جرائم و تخلفات را دوستانه به مدیران و نامزدها اعلام کنیم، بیان کرد: برای یک مشارکت حداکثری، مدیران باید از اقدامات شائبه‌برانگیز پرهیز کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان بر رعایت اصل بی‌طرفی در فرآیند انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: دستور یا تحریک کارکنان برای فعالیت انتخاباتی به نفع یا ضرر داوطلب از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی جرم‌انگاری شده است و کمیته رصد مدیران با اشراف اطلاعاتی این جزئیات را رصد خواهد کرد و دادگستری استان از آراء مردم که حق‌الناس است به صورت جدی مراقبت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha