• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402101611034
  • منبع : خبرگزاری‌ها

چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟

چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟

دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه فقط در رشته‌های خاصی از جمله جراحی‌ها، امکان دریافت زیرمیزی وجود دارد گفت: وقتی در جامعه جا می‌افتد که پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، فشار اجتماعی به آنها وارد می‌شود و تشویق به مهاجرت می‌شوند.

به گزارش ایسنا، هامون سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: طبق بررسی‌ها، تنها ۱۶ درصد پزشکان کشور با توجه به رشته و تخصص خود امکان گرفتن  زیرمیزی را دارند که قطعا عمدهٔ این عزیزان چنین اقدامی نمی کنند، اما در صدا و سیما و در فضای مجازی این فرهنگ رواج یافته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، در حالی که اصلا ۸۴ درصد پزشکان از این موقعیت برخوردار نیستند؛ روانپزشکان یا متخصصان کودک یا متخصصان غدددرون ریز و و و ...، نمی‌توانند از بیمار چیزی به نام زیرمیزی دریافت کنند.

وی گفت: فقط در  رشته‌های خاصی از جمله جراحی ها، این چنینی امکانی وجود دارد اما وقتی در جامعه جا می‌افتد که پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، فشار اجتماعی به آنها وارد می‌شود و تشویق به مهاجرت می‌شوند؛ بنابراین،  بیش از ۹۰ درصد پزشکانی که بعضا درآمد کافی هم ندارند در آتش تعداد معدود پزشک متخلفٍ زیررمیزی بگیر می‌سوزند. واقعیت این است که تخلفات در مشاغل حساس دیگر نیز وجود دارد اما چرا آنها بزرگنمایی نمی‌شود بلکه فقط عده‌ای به دنبال تخریب جایگاه پزشکان و کادر پزشکی هستند.

دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: اگرچه حتی یک مورد تخلف در جامعه پزشکی هم ناروا و نپذیرفتنی است اما نباید فراموش کنیم که کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا چگونه از جسم و جان خود مایه گذاشتند. درواقع حالا پس از فروکش کردن همه گیری کووید، حلقه فاسد و نفوذی که قصد دارد پزشکی  ایران را  که از نهادهای مولد کشور است، نابود کند، دوباره در حال جوسازی برای جلوگیری از ترمیم شدن نگاه مردم به کادر درمان است. شک نیست که این موضوع برای آینده کشور خطرناک است.

پایان پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۶:۳۹

اگر۶ تا ۱۲ درصد پزشکان جراح کنترل ومدیریت شوند با جمع آوری این مبلغ نجومی زیری میزی وغیر قانونی که این افراد می گیرند دبگرهیچ بیمارستان ودانشگاهی دچار کمبود بودجه نخواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۶:۵۶

با پیش فرض اینکه از جامعه ۲۰۰ هزار نفری پزشکان فقط ۶ درصد پول زیرمیزی بگیرند برای این ۶ هزارنفر برای هرنفرمیانگین ۸۴ ملیارد تومان درسال می شودکه درمجموع این ۶ هزارنفر به رقم ۵۰۰ هزار ملیارد تومان درسال پول زیر میزی می شود این رقم باعث نابسامانی دردانشگاههای علوم پزشکی می شود!!! آیا وقتش نرسید که دیگه خاوری را رها کنیم واین اوضاع را مدیریت کنیم !! واین ۸۴ ملیاردتومان از کجا آمد از جامعه ۲۰۰ هزارنفری پزشک ودندانپزشک ما گفتیم فقط ۶ درصد پول زیرمیزی بگیرند بطور مثال بک جراح گوش روزی ۶ تا عمل وهرعمل را ۶۰ ملیون تومان بگیرد روزی ۳۶۰ ملیون تومان ودرماه ۲۵ روزه می شود ۱۵۰تا عمل ودرماه می شود ۸۴ ملیاردتومان واگر ۲ ماه ازسال را به استراحت بپردازد می شود ۸۴ ملیارد تومان درسال الیته این فقط پول زیر میزی .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۷:۰۲

همانطور که اگر فقط ۶ درصد ازکارمندان بانک مثل خاوری اهل اختلا س باشند باعت اختلال درنظام بانکی می شوند ونمیشه دلخوش بود که آقا حالا شاید فقط ۶درصدی هم مثل خاوری اهل اختلاس باشندولی بقیه که درآمد انچنانی ندارندفراموش نکنید که برای به هم زدن تعادل گردش مالی ومعیشتی دانشگاههای علوم پزشکی وحتی کشور همین ۶ درصد پزشکان هستند که اوضاع را به هم ریخته اند چون کسی انها رامدیریت نمی کندوخودشان نیز به صد ترفند انکارمی کنند وتظاهر به فقر بی درآمدی می کنند!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۹:۵۲

به دریا رفته می داند مصیبت های طوفان را درود وعرض سلام خدمت بزرگواران ازشما بزرگواران تقا ضا داریم هرازگاهی مطلب زیر میزی را وظرفیت جراحی را تیتر بزنید مااز تمامی فوت وفن وکلک های عده ای انحصارطلب ومافیا گونه بخوبی آشنایبم وقصدداریم همانطور که به حمدالله پزشک عمومی به فراوانی درجامعه وجود دارد وبه همان شکل نیز جراح نیز وجود داشته باشد ولی باید کمک کنید وکمک کنیم تا انحصارطلبی را از دست این جماعت زیرمیزی بگیر آزادسازیم شک نکنید هرچه تعداد بیشتر باشد کیفیت کاربهترورقابتی ترخواهدشدوبه نفع مردم عزیزخواهد بود ولی قشرجراح چون می بیند با افزایش جراح بازارکارشان ازرونق خواهدافتادسعی می کند مطلب را وارونه جلوه دهند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۳:۲۷

بهتره بگین چند درصد نمی گیرن، چون این جوری حداقل شمارش شون راحت تر هست