• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402101610976
  • خبرنگار : 71443

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد

برقراری تماس غیر مستقیم با ایران؛ محور اصلی سفر منطقه‌ای بلینکن

برقراری تماس غیر مستقیم با ایران؛ محور اصلی سفر منطقه‌ای بلینکن

یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا گفت که یکی از اهداف سفر وزیر امورخارجه این کشور به منطقه برقراری تماس غیر مستقیم با ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

به گزارش ایسنا، همزمان با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حملات نیروهای مقاومت منطقه به سربازان و کشتی‌های ایالات متحده در منطقه از جمله در دریای سرخ، مقامات آمریکایی می‌گویند در حال بررسی چگونگی پاسخ به این حملات هستند.

بنابر گزارش شبکه سی‌ان‌ان، ایالات متحده تاکنون از طریق حمله به نیروها و زیرساخت‌ها در عراق و سوریه و هدف قرار دادن موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده توسط انصارالله یمن به حملات علیه مواضع خود پاسخ داده است. مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند «از طریق کانال‌های غیرمستقیم به ایران گفته‌اند که حملات گروه‌های مورد حمایتش علیه مواضع آمریکا در منطقه باید متوقف شود و در صورت لزوم از خود دفاع خواهد کرد».

ایارن بارها اعلام کرده «نیروهای نیابتی» در منطقه ندارد و گروه های مقاومت و همچنین ارتش یمن بر اساس منافع کشورهای خود اقدام می‌کنند.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که واشنگتن عمیقاً تمایلی نداشته است که از آنچه «حملات دفاعی» عنوان می‌کند و همچنین «دیپلماسی غیر مستقیم» فراتر رود؛ این در حالی است که پنتاگون گزینه‌های مختلفی را به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به مواضع انصارالله در داخل یمن، در صورت انتخاب این رویکرد ارائه کرده است.

پیشتر اما رسانه‌های آمریکایی خبر داده بودند مقام های کاخ سفید درباره اقدام علیه یمن به دلیل عواقب آن دچار تردید هستند.

رسانه آمریکایی مدعی شده از زمانی که رژیم صهیونیستی جنگ خود را علیه غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفت اکتبر آغاز کرد، ایالات متحده در پشت صحنه تلاش می‌کند تا از شعله‌ور شدن یک جنگ گسترده‌تر بین چند کشور در منطقه جلوگیری کند اما این تنش‌ها در هفته گذشته، پس از ترور «صالح العاروری» یکی رهبران حماس در بیروت توسط اسرائیل و همچنین حمله تروریستی داعش در ایران افزایش یافته است.

ادعای تلاش آمریکا برای خاموش کردن آتش جنگ در حالی صورت گرفته که واشنگتن از آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، اولین پشتیبان تل‌آویو بوده و تاکنون حداقل ۲ بار قطعنامه‌های شورای امنیت که خواستار آتش‌بس در غزه بودند را وتو کرده است.

یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد «برقراری تماس غیرمستقیم با ایران برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، محور اصلی سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه در چند روز آینده خواهد بود».

وزیر امورخارجه ایالات متحده در دیدار با سران کشورهایی که با آن‌ها دیدار می‌کند، تاکید خواهد کرد که واشنگتن نمی‌خواهد شاهد آن باشد که تنش‌ها تشدید شده است و درصدد تشدید آن نیست.

این مقام آمریکایی افزود: انتظار می‌رود که این پیام از طریق کشورهایی که با ایران ارتباط دارند به تهران و گروه‌های مورد حمایت آن منتقل شود.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه خاطر نشان کرد: بلینکن در تمام مقصدهای خود به وضوح مشخص خواهد کرد که حملات انصارالله غیر قابل قبول است.

آنتونی بلینکن که سفر منطقه‌ای خود را از روز جمعه آغاز کرده است به ترکیه، اردن، قطر، عربستان، امارات، مصر و سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد رفت.  

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت انتظار می‌رود بلینکن در جریان سفر خود به سرزمین‌های اشغالی درباره انتقال آن به مرحله کاهش شدت جنگ در غزه و چگونگی جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه که موضوع اصلی این سفر خواهد بود، صحبت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۴:۰۸

مرگ بر آمریکا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۴:۴۶

یک کلام حرف با انهای دارم که یک آمریکای توی آمریکا کشته میشه ترور میشه . مشت از خود راضی میرن شم.روشن میکند گل به آب میندازن..بله انسان دوستی خوبه .آیا بیست تا کودک فقط توی حمله تروریستی کرمان کشته شده آیا .حتی یک نفر توی آمریکا به یاد اینها یک برگ کاغذ به یاد این کودکان بیگناه روشن کرد. اینها احترام نمی‌فهمند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۷:۴۶

دورووود به شرفت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۵:۱۰

اول انتقام از نیروی موساد به قول نتانیابو بعد صحبت

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۹:۱۷

آمریکای حرف بیخودی میزند مگر یمن رفته توخاک آمریکای یمن تو سرزمین منطقه خودش از خودشدفاع میکند دریای سرخ هیچ ربطی به آمریکای ندارد درود به مردم دلیر یمن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۶:۴۶

تمام اقدامات آمریکا فقط فریبکاری ونیرنگ بوده ودرجهت حمایت ازرژیم جعلی اسرائیل است . مرگ برامریکا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۶:۴۸

سلام بر شهدای عزیز کرمان. آمریکایی ها چی از انسانیت می‌فهمن مشتی وحشی هستن. جانم فدای ایران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۸:۰۷

امریکا اسراییل از ترس شکست خوردن و خورد شدن افتادن دنبال کشور های دیگه اتلاف میکنن که همه بیان یه وقت شکست نخورن ضایع بشن . اگه انسانیت میفهمیدین زن و بچه هارو هدف نمیگرفتین مثل ادم بیاین جلو بجنگید هر چند ادم نیستید . ایرانی جماعت جاش برسه تنها میزنه به یک لشگر میدونه میمیره ولی سر بلند میمیره . زندباد ایران 💪

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۷:۳۶

مذاکره باید در چارچوب احترام متقابل صورت بگیرد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۸:۲۹

آمریکا میگه حمایت از یمن وغزه غیر قابل پذیرش است. وزارت خارجه بفرماید آنچه غير قابل پذیرش است، موجودیت رژیم صهیونیستی است و تا نابودی کامل از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود. خودآمریکا هم لب تیغ است.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۰۰:۳۸

براستی که آمریکا شیطان بزرگ است .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۸:۴۰

آمریکا چه غلطی میکنه تو منطقه راست میگه توله سگی که ۷۰ ساله انداخته تو منطقه رو جمع کنه لعنت بر انگلیس وآمریکا وناتو

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۸:۵۹

آمریکا وقتی میدونه توی فشاره میگه مذاکره...اول باید تحریم های ظالمانه روبرداره بعد بیاد جلو

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۹:۱۹

دشمنان بدانند که نابودیشان نزدیکه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۱۹:۴۶

اینها تا اونجا که جا داره وتو میکنه تا غزه نابود بشه. هر قطعنامه دیگه که به ضرر باشه باز وتو میکنه تا وقتی که براش منفعت باشه. . به ایران تهمت نابجا میزنه. داعش را راه انداخته که ایران را نا امن میکنه و حمایت پشت پرده میکنه و محکوم هم نمیکنه و هزاران شیطنت دیگه و در آخر طلبکارانه وارد عمل و تهدید میکنه‌. ایران هم باید جواب قاطع بدهد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۰:۳۵

همه دنیا دیدن بابا آمریکا ریددددده..به علی قسم اگه ۲۰درصد اطمینان داشت زورش به ایران میرسه تاحالا صدبار حمله کرده بود اون بایدن چرک و داغون..زمین گرد هست حالا نوبت ایران هست عبور از دریای سرخ رو وتو کنه...دمتونم گرم یمنی های جیگر دار.،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۰:۳۵

آمریکا و اسراییل, لعنت خدا برشما تا روز قیامت،شما بوی از انسانیت نبرداید شما ازحیوان کمتر هستید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۱:۳۳

آمریکا جنایتکارترین کشور روی زمین است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۲:۳۰

برای تقاص خون شهدا و کودکان بی دفاع فلسطین و کرمان هرچه سریعتر اقدام نماید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۶ ۲۲:۵۷

امریکا شیطان بزرگ اتش بیارمعرکه تمام فتنه های جهانی زیرسرامریکاوانگلیس ونوچه هایش مثل داعش است مرگ بادبرشما

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۰۱:۵۸

آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه بره فضولی کشور خودش را بکنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۰۷:۵۱

بلینکن به منطقه آمده برای تهدیدکشورهای حامی فلسطین ومیخواهدخیال اسراییل جنایتکاررادرکشتن فلسطینیان راحت کنه،تازمانیکه کشورهای اسلامی تابع آمریکاهستنداسراییل ازجنایات خودنمی کاهد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۲۱:۰۶

اسرائیل غاصب غده سرطانی رفتنی است