• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101610836
  • خبرنگار : 71660

مشاور سابق زلنسکی: کی‌یف باید دست از توهم عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو بردارد

مشاور سابق زلنسکی: کی‌یف باید دست از توهم عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو بردارد

دستیار سابق رئیس‌جمهور اوکراین گفت کی‌یف باید دست از «تحقیر خود» بردارد و به این «توهم» که قرار است به زودی عضو اتحادیه اروپا و ناتو شود، پایان دهد.

به گزارش ایسنا، «الکسی آرستوویچ» دستیار سابق ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک نشست مطبوعاتی مشترک با اشاره به تصمیم اخیر شورای اتحادیه اروپا در اواسط ماه دسامبر مبنی بر آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در این بلوک بیان کرد: مهم نیست که ما چقدر از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم، به هر حال کسی از ما در این بلوک‌ها استقبال نمی‌کند.

راشا تودی به نقل از دستیار سابق زلنسکی گزارش کرد: بهای عضویت احتمالی اوکراین در ناتو، آغاز جنگی بزرگ با روسیه است و غرب آماده نیست این بها را بپردازد.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف اوکراین برای عضویت در اتحادیه‌ای بزرگ غیرقابل ممکن است. این کشور باید دست از تحقیر خود بردارد؛ بنابراین مسائل سیاست خارجه و داخلی در کی‌یف مدیریت خواهند شد نه در بروکسل، واشنگتن یا مسکو. کی‌یف باید واقعیت را بپذیرد و به جای توهم بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ و عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو، به توسعه مسیر خود مشغول شود.

شورای اروپا در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) با آغاز گفت‌وگوها درخصوص الحاق اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا موافقت کرد.

مجارستان که به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا با ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین مخالفت کرده، معتقد است که اگر اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود، تمامی کمک‌های اروپای مرکزی از جمله آن قسمتی که متعلق به بوداپست است، به کی‌یف سرازیر خواهد شد.

برای سال‌ها، دولت اوکراین از الحاق به اتحادیه اروپا به عنوان یکی از اولویت‌های خود نام برده و در عمل، پیشرفت واقعی چندانی حاصل نشده است. اوکراین رسما در فوریه ۲۰۲۲، چند روز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، درخواست عضویت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha