سیدجمال رحمانی امروز (جمعه ۱۵ دی ماه) در میز خدمت اداره بهزیستی استان زنجان همزمان با سفر رئیسجمهور به استان، با اشاره به اینکه در دوره اول سفرهای رئیسجمهور یکی از مهمترین درخواستهای جامعه هدف بهزیستی برقراری مستمری بود، اظهار کرد: سالهای متمادی یکی از دغدغههای سازمان بهزیستی حل مشکل پشت نوبتی برقراری مستمری بود که خوشبختانه امسال با حمایت دولت و پیگیریهای معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دستگاههای ذیربط پشت نوبتی دریافت مستمری مددجویان بهزیستی به صفر رسیده است.
وی ستاد پذیرش را شنونده درخواستهای عموم مردم عنوان کرد و گفت: ارتباط چهره به چهره با جامعه هدف اعم از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و سایر اقشار ازجمله برنامههای بهزیستی است و علاوه بر ملاقاتهای عمومی و هفتگی مدیران کل با مددجویان، برنامههای متعددی در این زمینه به مناسبتهای مختلف طراحی و خدمترسانی به شهروندان انجام میشود.
رئیس ستاد پذیرش و گروههای هدف بهزیستی کشور در خصوص نحوه پاسخدهی به جامعه هدف سازمان، عنوان کرد: هر چقدر سفرها ادامه پیدا میکند پاسخدهی به جامعه هدف منسجمتر و مناسبتر میشود به طوریکه بعد از پذیرش کد رهگیری در اختیار مراجعان قرار میگیرد و همکاران بلافاصله به بررسی مشکلات مراجعان خواهند پرداخت.
وی بیشترین مشکلات مطرح شده در حوزه میز خدمت را اشتغال، مسکن، درمان و مشکلات معیشتی عنوان کرد و افزود: اقدامات بسیار موثری در حوزه تامین مسکن و اشتغال مددجویان صورت گرفته و دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه مسکن مددجویان بهخصوص تامین مسکن افراد دارای دومعلول انجام داده است و برای افرادی که دارای زمینههای اشتغال و کارآفرینی هستند، تسهیلات اشتغالزایی خوبی را در نظر گرفته است.
رحمانی در خصوص تامین معیشت و لوازم ضروری زندگی و هزینههای درمانی مددجویان، ظرفیتهای اجتماعی را دخیل دانست و گفت: همکاریهای بینبخشی بین سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان، گروههای جهادی و ظرفیتهای اجتماعی از خیران میتواند سازمان را در امر خدمترسانی به جامعه هدف یاری رساند.
این مسئول با بیان اینکه تفاوت معناداری در خصوص نوع درخواستها و مشکلات مراجعان در میز خدمت دائمی استانها و سفر رئیسجمهوری وجود ندارد، تصریح کرد: استقرار میز خدمت در مراکز استانهای قبل از سفر رئیسجمهور به عنوان صدای مردم، سبب میشود مردم درخواستهای خود را از بالاترین مقام اجرایی کشور داشته باشند و روند رسیدگی به درخواستها سریعتر انجام شده و مسائل و مشکلات هر منطقه به صورت بومی احصاء شود و حل مشکلات جامعه هدف با تدابیر بهتری انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: استان زنجان از جمله استانهای خوب کشور در زمینه شاخصهای عمومی و اختصاصی و ارزیابی عملکرد است و براساس ارزشیابی شش ماهه اول امسال در زمینه پاسخدهی به مراجعان در قالب میز خدمت، حضور در سامانه سامد، ملاقاتهای عمومی با جامعه هدف و ... رتبه خوبی را کسب کرده است.
انتهای پیام
نظرات