• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402101409848
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد اصفهان؛

مرحوم آشتیانی، مصداق بارز دانشمند مومن و جهادگر انقلابی است

مرحوم آشتیانی، مصداق بارز دانشمند مومن و جهادگر انقلابی است

ایسنا/اصفهان سرپرست جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: مرحوم آشتیانی، مصداق بارز دانشمند مومن و جهادگر انقلابی است که علم را با عمل درآمیخت و در عرصه علمی کشور، طرحی نو درانداخت و باعث جهش علمی ایران در زمینه درمان ناباروری شد.

زاهد شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی انقلابی، نهادی پویا، بالنده و هویت‌بخش است و به همین دلیل مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به‌عنوان «رویش انقلاب» یاد کرده‌اند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی محلی برای تربیت نیروهای انقلابی، متعهد، علمی و کارآمد در عرصه خدمت‌رسانی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است. یکی از این شخصیت‌های برجسته که افتخار کشور و جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود، مرحوم کاظمی آشتیانی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بیان کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی، مصداق بارز دانشمند مومن و جهادگر انقلابی است که علم را با عمل درآمیخت و در عرصه علمی کشور، طرحی نو درانداخت و باعث جهش علمی ایران در زمینه درمان ناباروری شد. امروز خدمات علمی آن مرحوم در عرصه جهانی مورد توجه محافل علمی است.

وی گفت: تأسیس پژوهشکده رویان در جهاد دانشگاهی توسط مرحوم کاظمی آشتیانی، از اقدامات علمی و در عین حال برکت طیبه‌ای محسوب می‌شود که فعالیت آن نه تنها بر اساس استاندارهای جهانی پیش می‌رود، بلکه مدل و الگویی برای مجامع علمی شده است. 

شفیعی ادامه داد: زنده یاد کاظمی آشتیانی از جمله شخصیت‌های برجسته علمی کشور است که بسیار مورد عنایت و لطف مهربانانه مقام معظم رهبری بودند، به‌گونه‌ای که ایشان تعابیر متفاوت و خاصی در مقاطع زمانی مختلف درباره آن مرحوم داشته‌اند که یک نمونه بارز و برجسته آن این است که فرمودند: «دکتر کاظمی آشتیانی، یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی بود که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند».

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تصریح کرد:  شهید کاظمی آشتیانی، دانشمندی فرهیخته و در عین حال متواضع و متعهد، با ذهن و نگاهی آینده‌نگر و آینده‌پژوه بودند و این از جمله ویژگی‌های خاص ایشان بود که زندگی شخصی و کار خود را وقف توسعه علمی کشور کردند. 

وی افزود: پیشرفت علمی کشور و درخشش ایران در عرصه جهانی علم، رویکردی است که باید با جدیت و تلاش مضاعف دنبال شود. جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی علمی، یکی از ماموریت‌های اصلی خود را تولید علم و دانش برای جهش علمی کشور تعریف کرده و در این راه پیش می‌رود و انتظار می‌رود جهادگران این نهاد انقلابی، راه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را با تلاش  و مجاهدت علمی تداوم ببخشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha