مسعود سعادتی، صبح سهشنبه، دوازدهم دی ماه در دیدار با رئیس دانشگاه صنعتی سهند، توسعه متوازن را یکی از وظایف و اولویتهای اصلی دستگاه تعلیم و تربیت دانست و با بیان این مطلب، اظهار کرد: تلاشها بر این است که هدایت تحصیلی دانشآموزان به طور مناسب و درست انجام گیرد تا فقط رشتههای تجربی مورد توجه دانشآموزان نباشد؛ چرا که روحیه کارآفرینی با رشتههای هنری و فنی مهندسی ارتباط بیشتری داشته و دانشگاههای صنعتی و تخصصی بسیار خوبی در این زمینه فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، فعالیتهای علمی_پژوهشی دانشگاه صنعتی سهند را در عرصههای صنعت استان و کشور، موثر و قابل تقدیر عنوان کرد و با بیان اینکه زمینههای همکاری مشترک بسیاری بین اداره کل آموزش و پرورش و این دانشگاه وجود دارد، به دیدگاه مثبت و آمادگی دستگاه تعلیم و تربیت در زمینه همکاری با دانشگاهها و آموزش عالی اشاره کرد.
وی با اشاره به زمینههای مشترک همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش استان و دانشگاه صنعتی سهند، گفت: در همین راستا؛ طی سفر وزیر آموزش و پرورش، تفاهمنامه همکاری علمی و آموزشی تربیت دانشجوی مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه صنعتی سهند با هدف توسعه علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تربیتی و گسترش همفکری با حضور وزیر آموزش و پرورش منعقد شد.
مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی با بیان اینکه به اهمیت ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و آموزش و پرورش واقف هستیم به وجود تفاهمنامههای متعدد در خصوص پژوهشهای مربوط با آموزش اشاره کرد و وجود دکتر معلمها در دستگاه تعلیم و تربیت را فرصتی برای همکاری مشترک با دانشگاهها در زمینههای پژوهشی و انجام پروژههای مشترک علمی، عنوان کرد.
سعادتی در ادامه پیشنهادهای رئیس دانشگاه صنعتی سهند در راستای توسعه همکاری بین دو مجموعه را قابل بررسی دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته پارکهای علوم به منظور بازدید دانشآموزان از طرحهای پژوهشی و آشنایی با روشهای نوین و فناوریهای جدید و تلطیف روشهای تدریس ایجاد میشود و اجرای چنین ایدهای در تبریز نیز میتواند در تاریخ شهرمان ماندگار شده و زمینهای متقابل برای همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و دانشگاه صنعتی سهند باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش پایانی اظهاراتش، پژوهشسراهای دانش آموزی را از دیگر زمینههای همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و دانشگاه صنعتی سهند برشمرد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه میتواند به دانشآموزان، معاونان و معلم راهنماهای دانش آموزان در پژوهشسراها در زمینههای رباتیک، هوش مصنوعی و هوافضا کمک کند.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز در ادامه انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه فرهنگیان را اقدامی مثبت در زمینه تعلیم معلمان با مهارت دانست و نسبت به همکاری همهجانبه با دستگاه تعلیم و تربیت به ویژه در شهر جدید سهند برای پاسخگویی به نیازهای دانشآموزان شهرهای اسکو و سهند، اعلام آمادگی کرد.
اسماعیل فاتحیفر در ادامه از آمادگی دانشگاه صنعتی سهند در برگزاری دورههای بازآموزی معلمان با استفاده از توان و تخصص اساتید دانشکدههای فنی مهندسی، همکاری در زمینههای هوش مصنوعی و رباتیک و کمک به انتخاب رشته دانشآموزان مناطق کم برخوردار در رشتههای فنی مهندسی توسط متخصصان این دانشگاه، خبر داد.
وی در ادامه ایجاد خانه علوم را از برنامههای دانشگاه صنعتی سهند به منظور آشنایی دانش آموزان و ارتباط جامعه دانشآموزی با دانشگاه دانست و گفت: هر هفته دو بازدید توسط دانشآموزان از دانشگاه صنعتی سهند انجام میشود.
رئیس دانشگاه سهند در بخش پایانی سخنانش ضمن قدردانی از برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی رینوفست، برگزاری چنین رویدادهای علمی را فرصتی برای کشف استعدادها و ایجاد فضای نشاط و خلاقیت در مدارس عنوان کرد.
انتهای پیام
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی:
تجاریسازی طرحهای دانشآموزی با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند از برنامههای آموزش و پرورش است
ایسنا/آذربایجان شرقی تجاری سازی طرحهای دانشآموزی در قالب شرکتهای دانش بنیان با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند از برنامههای آموزش و پرورش است.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات