مجید مرادی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، گفت: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است و میتواند منشا آثار قابل توجهی در محلههای مختلف باشد، لذا باید با تعامل همه ارکانهای اجتماعی و دولتی، گروههای جهادی و خیریه و ... بتوانیم در این طرح که در آن مدرسه به عنوان کانون تحول و پیشرفت لحاظ شده است موفقیت لازم را کسب کنیم.
وی با بیان اینکه ارتقاء شاخصهای کمی و کیفی آموزش و پرورش نیازمند همراهی دستگاهها و مشارکت خیرین است، عنوان کرد: باید همگی تلاش کنیم تا یک بسیج عمومی برای همکاری موثر در این زمینه شکل گیرد و با هماهنگی و پیگیریهای جدی اقدامات، فعالیتها ثمربخش شود و به نتیجه برسد.
مدیر آموزشوپرورش ابهر بر اولویتبندی نیازهای محلات هدف در همه حوزه از جمله فضاهای آموزشی، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: این طرح همگانی در راستای تحقق عدالت آموزشی است.
این مسئول به تبیین و تشریح اهداف قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر (طرح ۲۰۲۰) پرداخت و گفت: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، افزایش مشارکت اجتماعی را مورد هدف قرار داده است و هدف از اجرای قرارگاه جهادی را تلاش جمعی به منظور بهرهگیری از ظرفیتهای درونسازمانی و بروندستگاهی در قالب کارگروههای مختلف با مشارکت اعضا به منظور کاهش فاصلهها و برخورداری از امکانات برابر عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در این طرح چهار محله در شهر ابهر به عنوان محلات کم برخوردار مشخص شده است که شامل شریفآباد، ۱۷ شهریور، شناط و حسینآباد است و امیدواریم با فعال شدن کارگروههای این قرارگاه در محلات به اهداف مد نظر قرارگاه که تربیت تمام ساحتی دانشآموزان است نائل آییم.
انتهای پیام
نظرات